2.7

The Final Girls

Max och hennes vänner transporteras mystiskt till en berömd skräckfilm från 1980-talet som Max bortgångna mamma var med i, en hyllad skräckdrottning. När de nu är återförenade måste de kämpa mot filmens galna mördare och finna deras väg tillbaka hem.

Originaltitel The Final Girls
Regissör Todd Strauss-Schulson
Manus MA Fortin, Joshua John Miller
Genre Komedi, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Taissa Farmiga, Malin Åkerman, Alexander Ludwig, Nina Dobrev, Alia Shawkat, Thomas Middleditch, Adam DeVine, Angela Trimbur, Chloe Bridges, Tory N Thompson, Reginald Robinson, Lauren Gros, Dan B Norris, Eric Michael Carney

vonadel
2022-08-29
Lite underhållande emellanåt ändå. Även om Taissa inte riktigt når upp till storasyster Veras nivå så är hon ändå helt ok. 5/10
2021-09-02
Bra rulle! Lite Jumanji möter Fredagen den 13:e.
2019-06-24
Rätt kul och underhållande med karismatiska skådisar i nästan alla roller som hjälper till att lyfta det hela till en ganska svag trea!
2017-04-23
Det var rollistan med alla välkända och sevärda skådespelare som först fångade mitt intresse och fick mig att se filmen. Detta är jag tacksam för då jag här får uppleva en kul och underhållande film i den ovanliga genren slasher-komedi. Filmens premiss är lyckad och under stunder är kameraarbetet i filmen genialiskt. Jag uppskattar också att filmen överraskar med att vara så emotionell mot slutet. Taissa Farmiga förtjänar att bli lika framgångsrik som sin Oscarsnominerad syster Vera Farmiga. 4-
Murvel48
2017-04-14
En ganska värdelös film. Det fanns några poänger, bl a slow motion-scenen, men det räcker inte.
Tatty
2017-03-05
Okej film, sådär överdrivet och fjantigt.
Mr_v
2017-02-15
Trea med mersmak, trevligare än jag väntat mig. Dekonstruktion av slashers har vi sett förr, men den har fick med lite emotionell botten också. Inte så dum, faktiskt.
Cisco
2016-12-06
Bättre än väntat. lite kul och till och med lite berörande :)
BrutusBeefcake
2016-09-20
En komedislasher som varken klarar att parodiera, hylla eller ens referera ordentligt till ursprungsgenren. Den har kanske världens sämsta och mest anonyma seriemördare och är knappt våldsam. Då undrar jag; Vad fan är syftet med filmen? (2-/15)
idd
2016-06-11
Bättre än Den siste actionhjälten!