1.6

The Fear: Resurrection

När Mike var fem år blev hans mamma yxmördad framför ögonen på honom. Tjugo år senare samlar han ihop sina bästa vänner för att ta itu med skräcken som lever kvar i hans huvud.

Originaltitel The Fear: Resurrection
Alternativ titel The Fear: Halloween Night
Regissör Chris Angel
Manus Kevin Richards
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Betsy Palmer, Gordon Currie, Kelly Benson, Emmanuelle Vaugier, Stacy Grant, Myc Agnew, Brendan Beiser, Byron Chief-Moon, Larry Pennell

2014-10-22
Föregångaren var ju ingen höjdare, men detta var ännu sämre. Trägubben Morty, som ändå var lite av behållningen i del 1 är här en skådis i en illasittande trädräkt - eller det ska åtm se så ut. Sen är logiken uppåt väggarna med allehanda störande beslut från karaktärerna. Snäppet blodigare denna gång, men det räddade knappast denna skräpfilm
Nathalena
2010-10-28
*negativ kritik negativ kommentar*
per_automatik
2010-09-24
jäklar vilken bra script, men fan va rästen sög
Kurganen
2009-06-11
Alltså... Nä, det här är så dåligt att jag vet inte vad jag ska säga. Orden tryter när det gäller en film som är så usel.
Placebohoe
2009-04-23
Tyckte att den var smårolig när jag var yngre, men det får bli en stark tvåa nu. Ett plus är att Betsy Palmer medverkar!
Docklands
2007-05-18
Morty är bra lamm i den här uppföljaren, nästan inget skoj alls, brrr
dumbass
2006-10-11
Jag kan sammanfatta den med tre ord: Se den inte.
Dele
2005-12-26
Ganska trist.
niljoh
2004-03-15
Den första filmen är en klassiker, men denna saknar allt
Ghostdancer
2004-03-13
Denna film var nog en av de absolut horriblaste jag sett... Riktigt skräckinjagande! Jag vaknar fortfarande skrikande om nätterna och undrar: Hur dålig får en film bli?