The Fallen

Under andra världskrigets slutskede förbereder sig tre trupper, en amerikansk, en italiensk och en tysk, för det sista uppdraget. Tre sidor med tre olika synsätt, drömmar och förhoppningar som kanske aldrig kommer att gå i uppfyllelse.

Originaltitel The Fallen
Alternativ titel Final Sacrifice
Regissör Ari Taub
Manus Nick Day, Caio Ribeiro
Genre Drama, Action, Krig, 2000-tal
Skådespelare John McVay, Thomas Pohn, Fabio Sartor, Sergio Leone (II), Ruben Pla, Dirk Schmidt, Ron Hirt, Antonio Oliveri, Frank Licari, Brett G Smith, Nicola Tranquillino, Carmine Raspaolo, John O'Leary (III)

mi9
2012-12-06
Inte så ointressant film,. En av kända schabloner hopplockad B-film förstås, men det de försöker göra är ganska bra och förmodligen en hyfsad bok ligger bakom... med försök att visa alla fem (inte 3) sidor och ha med en smula humor... En (osäker) trea
Djason
2009-08-30
Inte särskilt bra och man får inte direkt med alla tre truppers förberedelser inför det sista uppdraget. Dock med tanke på budgeten finns det en del snygga scener.
davidmannen
2009-05-30
Detta är nog världens sämsta jävla smörja jag någonsin sett. Kan inte fatta att jag lyckades sitta igenom hela filmen. Undvik denna!
Palme
2009-04-04
Första gången på mycket länge som jag stängt av en film efter 30 minuter för att inte slösa min tid på att se klart skräpet
gnolam
2008-06-25
Försöker mycket, når inte riktigt fram. Men får ett steg höjt betyg bara för vad den faktiskt /lyckades/ åstadkomma med den minimala budgeten.
Gialloblu
2008-02-23
zzzzz
Tesse75
2008-02-10
Traggigaste krigsfilm jag sett...
reviveme
2008-01-20
Tror de klippte in en scen en extra gång på ett ställe. Meningslös film.