Den goda fen

Dom är en ensamvarg som nattetid syns i receptionen på ett litet hamnhotell. Plötsligt anländer Fiona ? en mystisk kvinna utan bagage och skor som påstår sig vara en fe. Hon besannar två av Doms önskningar men försvinner spårlöst inför den tredje och sista...

Originaltitel La fée
Alternativ titel The Fairy
Regissör Dominique Abel, Fiona Gordon, Bruno Romy
Manus Dominique Abel, Fiona Gordon, Bruno Romy
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Dominique Abel, Fiona Gordon, Philippe Martz, Bruno Romy, Vladimir Zongo, Destiné M'Bikula Mayemba, Willson Goma, Didier Armbruster, Anaïs Lemarchand, Christophe 'René' Philippe, Alexandre Xenakis, Ophélie Anfry

Kebaa
2013-09-17
Cool film.
robe_karlsson
2013-05-24
"Den goda fen" måste vara det mest bisarrt roliga jag sett på år och dar. Jacques Tati, släng dig i väggen!
JimCarrey
2013-01-26
Rör sig på ett obehagligt sätt i gränslandet mellan feel-good och surrealism. 3-
kerstinwideen
2012-10-17
Mycket rolig och snillrik. Som vanligt pricksäker och konstnärlig på ett förrädiskt enkelt sätt. För dig som inte sett ensemblen förut så är en måttstock gillar du Cirque du soleil, Tati och Matisse så gillar du det här. Storyn är alltid enkel, lite absurd och mycket uttalat kroppsspråk som dans och mimik. Det finns en underbar scen när de skall föreställa vara under vatten. Inte deras roligaste film men mycket sevärd.
Mikka
2012-08-22
Filmen är späckad av surrealism och, i mitt tycke, väldigt grov och inte alls charmig som den utger sig för att vara.
Coreguy
2011-11-20
En trivsam bagatell
Oidipussy
2011-11-20
Om du inte är ett stort fan av dålig förutsägbar slapstick är denna film nog inget för dig.