2.4

The Eye 2

Den unga kvinnan Joey börjar se döda människor efter att hennes älskare lämnat henne och hon misslyckas med att begå självmord. De konstiga illusionerna förföljer henne och samtidigt börjar hon även må illa. Hon tar kontakt med en buddhistisk medicinman för att få svar på gåtan.

Originaltitel Gin gwai 2
Alternativ titel Jian gui 2
Regissör Danny Pang Fat, Oxide Pang Chun
Manus Lawrence Cheng, Jo Jo Hui Yuet-chun
Genre 2000-tal, Skräck, Drama, Fantasy
Skådespelare Eugenia Yuan, Shu Qi, Jesdaporn Pholdee, Philip Kwok

Skapad 2019-11-10 av
Skräckfilm med Qi Shu i huvudrollen. En film om hur andar samlar sig runt oss när vi försöker komma nära döden och hur de följer oss i vardagen. Joey Cheng (Qi Shu) försöker i olyckan över ...   Läs mer »

Zebulonm
2018-03-28
Den duger...
2017-10-09
Såg originalet för ett tag sedan och lät den passera som åtm en okej liten skräckis. Del 2 däremot var ingen höjdare. Tråkig, intetsägande och egentligen ingen skräck alls.
BrutusBeefcake
2016-01-08
Oj, detta var redigt uselt. Även fast första filmen var något dum ibland så hade den några nerviga scener, här var det så platt och trist att det är lättare att bli skrämd av att ropa högt till sig själv i mörkret. I tillägg så är denna också dum, väldigt dum, fler gånger så mycket dummare än förra. Handlingen är fånig och ogenomtänkt som måste ha blivit skriven på en kvart, max. Det enda positiva jag hitta var åtminstone en spyscen med Shu Qi. (3+/15)
silvertrain
2013-08-09
Mycket fin film! Tycker mycket om storyn i denna. Gillar verkligen grejen med reinkarnation också. Är väldigt troende nämligen. Stark trea till storyn!

2010-03-25
Inte lika stark som originalet men helt okej.
Velnor
2009-08-23
Efter att ha sett 1an väntade jag mig en riktigt bra filmupplevelse. Men handlingen är tråkig, det finns inga egentliga skräckscener och den obehagliga känslan som asiatiska skräckfilmer brukar framkalla infann sig aldrig.
Gobo
2009-03-04
Inte så superhet!
bluevelvet
2008-11-10
En överraskande bra uppföljare till ettan. Tyvärr så blir det lite väl mycket upprepningar från andra asiatiska rysare, men visst ryckte man till ibland.
volodja
2008-02-04
den saknade något som den första filmen hade.
GinNTonic
2007-06-12
Liksom föregångaren innehåller denna några riktigt härliga skräckscener. Den blir också som ettan lite seg på slutet när allt ska redas ut. Helt klart sevärt för skräckfans dock, och bra att den inte är så värst lik föregångaren handlingsmässigt.