2.4

The English Teacher

En engelsklärares liv kastas omkull när en före detta student återvänder till hennes småstad efter att ha misslyckats som dramatiker i New York.

Originaltitel The English Teacher
Regissör Craig Zisk
Manus Dan Chariton, Stacy Chariton
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Julianne Moore, Michael Angarano, Greg Kinnear, Lily Collins, Nathan Lane, Norbert Leo Butz, Jessica Hecht, Charlie Saxton, Sophie Lane Curtis, Nikki Blonsky, Poonam Basu, Erin Wilhelmi

2017-04-18
Har en viss charm men tycker den tappas bort i krystat konfliktsökande. Berättarrösten funkar väldigt bra på många sätt! Men inte mer än en slätstruken tvåa som helhet.
supermancover
2016-10-18
Gillar berättarrösten, inte så mycket mer.
Kajanus
2015-10-26
Siktar högt men tappar momentum relativt snabbt, Moore är oväntat medelmåttig och det enda som lyser upp är Lily Collins charmiga Halle. Lättglömd.
Boondock_saint
2014-12-14
Blir inte klok på hur awkward hela relationsgrejen måste bli i framtiden.
isecore
2014-11-15
AVskyvärd film. Jag orkade inte mer än halva. Tonvis med klyschor från alla tidigare romantiska komedier som är lindade runt nån halvfärdig historia i skolmiljö. Nästan omöjligt att skilja karaktärerna från dekoren.
idaho1981
2014-06-06
Småcharmig, men man glömmer den lika fort. Moore är bra som alltid, men man fastar ändå inte för karaktären eller handlingen.
myslas
2014-05-31
Högst ordinär dramakomedi. Bjuder på några skratt men man har ju sett varianter på den här handlingen ungefär en miljon gånger. Gillar dock Julianne Moore, som vanligt.
jingoo
2014-02-05
Moore är toppen men hennes roll är väl sisådär, likaså handlingen.
ancientlove
2014-01-01
Kanske helt okej men kan inte komma ifrån att den knappt har en handling och den röda tråden verkar ha försvunnit under vägen.
Spidde
2013-11-24
Klart sevärd och rätt charmig, men det känns som att de hade kunnat göra mycket mer av idén. Skådespelarna är helt okej och även om manuset hade behövt skrivas om en eller två gånger tycker jag ändå den håller.