2.3

The Editor

Filmklipparen Rey Ciso har förlorat fyra fingrar på högerhanden. Utrustad med en träprotes har han nu nedgraderats till en nobody i 70-talets italienska filmindustri. När skådespelare, från filmen han arbetar med, mördas brutalt är Rey huvudmisstänkt och han måste nu kämpa för att rentvå sitt namn.

Originaltitel The Editor
Regissör Matthew Kennedy, Adam Brooks (II)
Manus Matthew Kennedy, Conor Sweeney, Adam Brooks (II)
Genre Komedi, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Paz de la Huerta, Adam Brooks (II), Matthew Kennedy, Conor Sweeney, Udo Kier, Laurence R Harvey, Jerry Wasserman, Samantha Hill, Kevin Anderson (II), Brett Donahue, Dan Bern, Sheila Campbell, Brent Neale, Jasmine Mae

TheHorrorfan
2016-03-21
Helt värdelös. Bra effekter men det var även allt. Stark 1a.
idd
2015-09-29
Tror regissörerna hade kunnat göra en sjukt bra riktig giallo. Tyvärr blir det mest buskis å sexism. Som parodi är den ändå ovanligt snygg å alla filmreferenserna är ju skoj..
100tonvalspäck
2015-09-27
Underbar hyllning/parodi på giallo. Full med roliga karktärer och repliker. Det är för sådana här filmer jag ser på film överhuvudtaget, problemet är bara att det lär dröja flera år innan jag hittar något som kommer upp i den här nivån igen.
Sznax
2014-11-14
Jag måste ha missförstått Giallo-filmen. För när jag ser en modern giallo så är de alltid kitchiga komedier, är det så man skall se på 70-talsfilmerna också? Eller är det bara så att de filmskaparna tycker att de är hysteriskt roligt med lite udda skräckfilmer. Det här är hur som helst ett horribelt försök att göra skräckkomedi. Det finns kanske någon enstaka rolig stund men det är idiotiskt, tråkigt och helt onödigt. Och med en kvinnosyn från 1342. Betyg 1.8