3.1

The Disappeared

Far och son Jake och Matthew Ryan försöker ta itu med det dagliga livet efter att Tom, den yngre brodern, har försvunnit. Matts psykiska hälsa blev sämre efter kvällen då brodern försvann och väl tillbaka från den psykratiska kliniken så stannar han bara hemma. När han börjar höra sin försvunna brors röst på videobanden av de inspelade nyhetsinslagen där fadern ber kidnapparen återlämna sonen, så börjar till och med Matts bästa vän tvivla på hans mentala hälsa. Den enda person som verkar stötta honom är Amy, den söta och bekymrade grannflickan. Var är Tom, är han vid liv eller död? Kommer man någonsin hitta honom?

Originaltitel The Disappeared
Regissör Johnny Kevorkian
Manus Johnny Kevorkian, Neil Murphy
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Harry Treadaway, Greg Wise, Alex Jennings, Finlay Robertson, Nikki Amuka-Bird, Ros Leeming, Bronson Webb, Georgia Groome

Ghostface
2010-05-01
Bra skärpa i skådespelarinsatserna, kändes som en lågbudgetfilm/oerfaren regissör men är nödvändigtvis inte något jag klagar på, en ungdomsvariant på seven och gone baby gone.
Morayeel
2008-09-14
Till Lund och Fantastisk Film Festival 2008, 18-27 september!