The Disappearance of Alice Creed

Två män införskaffar en diffus lägenhet så att den kan användas som ett fängelse. Duon kidnappar en kvinna och binder henne vid en säng. Innan det ens finns tid att reagera blir vi inkastade i en riktigt otäck situation.

Originaltitel The Disappearance of Alice Creed
Regissör J Blakeson
Manus J Blakeson
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Gemma Arterton, Martin Compston, Eddie Marsan

2016-08-27
Så fruktansvärt totalt och fullständigt värdelös en film bara kan bli! Kass story, uselt manus och värdelösa skådespelare som inte ens borde få roller i ungerska såpoperor!
chimandra
2016-04-06
Från mig får denna film en stark fyra. Det här är en thriller i min smak. Oförutsägbar hela vägen ut. Minus dock är att skådespelarna kunde varit mer engagerade. Kändes inte äkta och trovärdigt i många situationer. trots att det bara är tre skådespelare och nätanhela filmen utspelas i ett och samma rum så blir det inte tråkigt eller segt utan det händer hela tiden något oförutsägbart. Denna film rekommenderas verkligen,
ulpe01
2016-02-06
Beskrivningen här på sidan nämner "diffus lägenhet". Blir lite nyfiken på vad som menas... Ok rulle som gör en hel del med rätt små resurser. Bra skådisar, men helheten blir inte helt lyckad. Det räcker ändå till en stark tvåa.
2015-09-04
Spännande och bra!
AjaxSwan
2013-11-05
Trots allt bara en trea. Visst, det är spännande, men det känns ändå som att man har har koll på vad som ska hända och man blir aldrig förvånad. Skådisarna gör det bra, speciellt Marsan är otroligt intensiv, men det blir ändå lite stereotypt. 3:a (6/10)
JimCarrey
2013-05-13
Välspelad och välproducerad thriller med fint manus
petson81
2013-03-18
Rikigt bra med tanke på att det enbart är tre karaktärer inblandade i hela filmen, lågbudget så det skriker om det men ändå helt okej faktiskt
Jocke_eriksson
2013-01-29
Skön film med många hyfsade twister.
DEB
2012-04-15
En thriller som en thriller ska vara. Riktigt spännande och otäck, relativt oförutsägbar och man kan aldrig riktigt koppla av.
Mikka
2012-01-31
Okej film att slötitta på.