2.7

The Dirty Seven

En grupp legoknektar blir lurade och strandsatta efter ett uppdrag och blir tvungna att gå till närmsta bebyggelse. De kommer så småningom till ett hus där en man och hans dotter bor. Där stannar de för att vila och fylla på reserverna innan de ska fortsätta sin strapats. Det äts och dricks vin på kvällen och soldaterna blir mer och mer berusade tills allt går överstyr.

Originaltitel La Belva dalle calda pelle
Alternativ titel Emanuelle, Queen of the Desert
Regissör Bruno Fontana
Manus Bruno Fontana
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Angelo Infanti, Laura Gemser, Gabriele Tinti, Giovanni Brusadori, Salvatore Lago, Vassili Karis, Pany Herod, Betsy Monterey, Maximilian Wolters

Andravåningen
2015-08-16
bra soundtrack.
AlbertSpica
2015-01-22
Rätt hård film med många sviniga och svettiga män. Börjar lite segt med halvtaskiga actionscener och rätt ointressant dialog men när de väl kommer till gubbens hus blir det lite mer fart. Det är dock inte förens Gemser dyker upp filmen blir bra på riktigt, hennes bästa roll som jag har sett henne i hitills, lite djupare och seriösare än "Emanuelle" rollerna, Det är även i denna jag tycker hon har sett som bäst ut.
2012-02-11
Westernplot med klassiskt hämndtema. Fungerar fint tack vare några riktigt vidriga karaktärer och en snygg Laura Gemser.
alexi
2010-08-09
Imponerad av Gemser, glad att slippa se henne i skitroller... trots att mycket såklart gick ut på att blotta hennes kropp! Helt okej rulle, lite utdragen dock.
2009-06-30
Detta var jag inte beredd på. Istället för mjuk-action och klassisk Emanuelle-softcore, så fick jag en skitig och hårdkokt spaghetti-western (fast utan western) med ett förvånansvärt skarpt manus. Ett underbart persongalleri vars karaktärer inte är så platta som det först kan verka – däremot är majoriteten av dem ondare värre. Filmen pendlar behagligt mellan mästerverk (nåja, kanske lite för starkt ord) och kalkon, och hade bara Fontana de sista tio minuterna lyckats knyta ihop allt på ett mer okonventionellt sätt, så hade fyran varit ett faktum. (9/15)
akasava
2009-06-16
Den här är ju skitbra ju! Till och med Gemser levererar bra skådespel i denna.
HerrArne
2008-08-19
Här är inte Cypern ett paradis, precis...
theother
2005-01-11