3.4

The Devil's Whore

En miniserie i fyra delar om det engelska inbördeskriget, sett genom ögonen av Angelica, en 17-årig flicka.

Originaltitel The Devil's Whore
Regissör Marc Munden
Manus Peter Flannery
Genre Drama, Krig, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Peter Capaldi, Andrea Riseborough, Michael Fassbender, Tom Goodman-Hill, Robert Hobbs, Maxine Peake, John Simm, Dominic West, Tim McInnerny

2018-03-07
Inte så tokig alls, bra film!!
idaho1981
2014-10-12
Svag fyra. Tyvärr fokuseras det lite för mycket på hennes kärleksaffärer, som att man är rädd för att låta resten av den kringliggande historien. Det finns flera intressanta karaktärer som jag önskar fått mer tid (Sexby, John Lilburn, Elizabeth lilburn). Det är dock fotot och skådespelarinsatserna som lyfter serien till en fyra!
gubbenviktor
2014-06-24
Bra! Närapå en fyra om det inte vore för den lilla djävulen som hon såg nu och då och vissa grejer jag inte kan avslöja för spänningens skull. Men det var en rafflande historia. Otroligt att den är sann!
Terran
2014-02-10
Väldigt oengagerande, och i slutet av andra delen så kändes det faktiskt lite menlöst att titta. Höll dock modet uppe och det kändes inte som helt bortslösade timmar iaf. En svag tvåa.
Hypostas
2013-04-26
Jag började kolla på den här, men insåg redan efter 10 minuter att jag inte skulle orka med den i 240 minuter.

2011-10-15
Lite skakigt men klart underhållande.
Ghostface
2010-10-04
Ganska snygg och påkostad miniserie men förskräckligt manus och karaktärer som pratar och beter sig konstigt gör att detta som hade kunnat bli en riktig stabil serie för den historieintresserade landar på en trist 2a men lite underhöll spektaklet för stunden.
Leonidas
2010-10-03
Stabilt, och växer med tiden. Ohyggligt historiskt inkorrekt, men om man bortser från det funkar det riktigt bra. Är lite ojämnt på sina håll, såväl när det gäller skådespel som manus, men det funkar. John Simm är kung och Dominic West ser härligt stressad ut genom hela serien. Sevärt
averin
2010-07-22
Trots det långsamma tempot och brist i manuset gällande omkringliggande historia enligt mig, så är denna mini-serie riktigt bra. Andrea gör rollen som Angelica riktigt bra och i största allmänhet bra skådespeleri.
Zipper
2010-06-26
Helt okej, men fick aldrig riktigt grepp om huvudkaraktären.