The Devil Rides Out

Hammerproduktion där Christopher Lee gör allt för att rädda sin gamle vän från att uppslukas av en fruktansvärd satanistisk sekt.

Originaltitel The Devil Rides Out
Alternativ titel The Devil's Bride
Regissör Terence Fisher
Manus Richard Matheson, Dennis Wheatley
Genre Skräck, 60-tal
Skådespelare Christopher Lee, Charles Gray, Nike Arrighi, Leon Greene, Patrick Mower, Sarah Lawson, Paul Eddington, Rosalyn Landor, Russell Waters

monsterpop
2013-05-19
nej vet ni vad, redan de första två gångerna den tråkiga gubben skalderade att "it's over!" fann jag mig tänka att det var på tiden. inte ens hammare får vara hur slöa som helst.
karlmats
2013-03-24
Oväntat välgjort och att se Christopher Lee mysa runt i bockskägg och för en gång skull vara på de goda makternas sida är ju faktiskt ganska roligt. Påminner mig om den framtida Rosemarie's Baby men tilltalar mig inte lika mycket på det känslomässiga planet. I slutet flippar det också ur lite för mycket för min smak men överlag är det ändå en sevärd historia. Tur att Gud står på vår sida, annars hade det slutat med bruna byxor. Fina miljöer och getdemonen gick ju inte av för hackor! Förmodligen bland det bättre den här tidens skräckgenre har att bjuda på. En stark 2a.
converse
2012-11-17
Spännande är den.
ted_the_one
2012-09-25
Bland det bättre jag sett från Hammer, även en av de bästa rollerna jag sett Lee i. Riktigt bra och spännande liten film.
Podpolkovnik
2012-05-25
Välgjord och oändligt mysig matinéprestation. 70-talskänslan och Lees, ganska passande, teatrala överspel är så charmigt och kitchigt att filmen nästan snuddar vid de lite högre betygen av rent känslomässiga skäl.
FarbrorKit
2012-03-20
Snygg spindel och så.
Galaxina
2012-02-15
The Goat of Mentis! Angel of Death! Christopher "Supreme Being" Lee! Djävulsk Hammer-göttma :D
2012-02-09
Tok härlig hammer produkt med Lee som för en gångs skull får vara goding..Sen skoj att bond skurken från åskbollen åxå är med!..spelar förövrigt djävulusiskt bra här") Kan inte bli annat än en 5a...
Pases
2011-11-11
Bra ögon-casting.
GAFGorilla
2010-01-13
Thank God! Yes, Simon. It is him we shall thank.