2.4

The Debt Collector

En pank kampsportsinstruktör får ett extraknäck hos maffian, som parar ihop honom med en torped. Tillsammans ägnar de helgen åt att driva in skulder med knytnävarna.

Originaltitel The Debt Collector
Regissör Jesse V Johnson
Manus Jesse V Johnson, Stu Small
Genre Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Scott Adkins, Vladimir Kulich, Selina Lo, Tony Todd, Danice Cabanela, Louis Mandylor, Michael Paré, Rachel Brann, Sean Crampton, Esteban Cueto, Sara Finley, Robert Rusler, Nihan Gur, Robert Hallak, Richard Tanner, Jamal Duff, Alex Jungers

Nintendo64
2020-07-19
När en film har Scott Adkins som "top credit" blir förväntningarna genast låga. Men detta var ju faktiskt helt ok underhållande för stunden!
StureStenhög
2020-04-08
Lite Training Day, lite Pulp Fiction, lite generisk gangsterfilm, och väldigt mycket generisk buddyrulle. Det är ganska okej om man inte har så höga krav. Scott Adkins är en sån där skådespelare som jag kan gilla lite, men som inte är kapabel till att lyfta en film, och det är kanske talande för filmen i stort. Som sämst är den när den vill vara allvarlig och försöker fördjupa karaktärerna lite, och slutet är inget vidare heller. Men upplägget fungerar ganska bra, och en del enskilda episoder är inte helt tokiga. Det är film som mest bara fladdrar förbi, men den gör jobbet tillräckligt bra för att betyget ska bli en hyfsat stark tvåa
Hanness
2019-11-13
Slutet drar ner betyget annars hade det blivit en svag 3a.
norenorama
2018-12-16
Att en viss person av kvinnligt kön i denna film inte fick huvuden krossat och stampat genom grillen på en avloppsbrunn gör denna filmen osebart värdelös, helt oacceptabelt slut.
Murvel48
2018-10-03
Man väntar sig inte mycket av en Scott Adkins-film så det här var verkligen en stor positiv överraskning. Spänning, drama, humor, snyft, kung fu och pang pang i en skön blandning och man känner en hel del empati för Adkins och Mandylors karaktärer. Stark trea!
Jamesa
2018-09-27
Oengagerande, inget drama, utan humor. Snålt med handling.
jonbo
2018-07-14
Känner mig generös, för jättebra är detta inte, men Adkins o Mandylor har bra kemi.