The Deal

1992 förlorar det brittiska Labour-partiet ytterligare ett parlamentsval och partiledaren Neil Kinnock avgår. Ny ledare blir John Smith som dör två år senare. Partiet måste ha en ny ledning innan valet 1997 och på en restaurang i Islington möts rivalerna Tony Blair och Gordon Brown för att göra upp om ledarskapet i Labour.

Originaltitel The Deal
Regissör Stephen Frears
Manus Peter Morgan (I)
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Michael Sheen, David Morrissey, Paul Rhys, Dexter Fletcher, Matt Blair, Frank Kelly, Elizabeth Berrington, Glenna Morrison

GroundhogDave
2017-12-16
Intetsägande.
2015-01-19
The Deal är som sagt en välspelad och välregisserat TV-film om vänskapen och senare också kampen mellan de två labourpolitikerna Tony Blair(Michael Sheen) och Gordon Brown(David Morrissey) om posten som brittisk primärminister. Jag tyckte väldigt mycket om detta då jag länge varit intresserad av denna historien och dessutom för att filmens drama är så fint regisserat och Sheen och Morrissey gör ett väldigt bra jobb. Filmens speltid på 70+ min är också lyckat. 4-

2014-02-17
Mötet mellan Blair och Brown ligger i fokus i politikens värld, dock utan några som helst antydningar till antiklimax. Helt enkelt en rak och platt film.
Hald
2010-03-02
Intressant och mycket välspelad, men lite för dokumentär och koncis för att riktigt engagera.
kennert
2008-01-27
Faktiskt ganska intressant.
m98_hen
2008-01-17
Filmen blir lite för summarisk för att hinna engagera. Men det är en ok film.
OffTheGround
2007-07-03
Såg inte hela, men det jag såg verkade vara helt OK.

2007-07-01
Välspelat och lite småtråkigt.
PatriqBateman
2007-07-01
Någorlunda intressant skildring av vad som skett bakom kulisserna hos Labourpartiet, för de som är intresserad. Allt berättat i klassisk brittisk stelhet.
Hugas
2007-07-01
Som Bomkia säger, mycket trovärdigt. Sheen är som klippt och skuren för att spela Blair