The Day

I en postapokalyptisk framtid rasar ett krig mot mänskligheten. Fem överlevare vandrar längs öde småvägar, hungriga och på flykt. Med allt mer sinande förråd av mat och ammunition, blir ett försök att hitta skydd till ett slagfält där de måste slåss eller dö.

Originaltitel The Day
Regissör Douglas Aarniokoski
Manus Luke Passmore
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Shannyn Sossamon, Shawn Ashmore, Ashley Bell, Cory Hardrict, Dominic Monaghan, Michael Eklund, Brianna Barnes, Kassidy Verreault, Sophia Ewaniuk (röst)

Robkiller
2016-11-22
Hyfsat meningslöst, långsamt och i slutändan ointressant... lite action här och där, men inget som direkt gör det bättre.
TheHorrorfan
2015-06-20
Shannyn Sossamons karaktär var otroligt enerverande. Ville bara att hon skulle dö. Bortser man från det, så är det en helt okej överlevnadsthriller.
Halofreak92swe
2015-03-07
Blä vad sunkig. Den hade ingen postapokalyptisk känsla alls, det kunde lika gärna ha varit några hobos eller rednecks ute på landet som inte duschat på 3 veckor som slogs med varandra. Gillar slutet dock haha!
Djason
2014-01-24
Känns som filmen kunde ha blivit så mycket bättre, för själva idén är bra men tyvärr blir det inte så bra som man hade hoppas. Gillar ljussättningen av filmen som framkallar det postapokalyptiska bra men själva filmen höjer sig inte.
2013-07-10
Men herregud så jävla dålig.
ekneB
2013-07-06
Var trevande och länge en 2a, tar sig däremot och lyckas komma över till en 3a. Inte en stark 3a men jag känner inte att jag ångrat att jag sett den så det är ett godkänt betyg :)
Totenkopf
2013-06-12
Känns som de tagit ungefär samma koncept som "Vägen" och försökt göra en action-variant av det hela, funkar tyvärr inget vidare.
cristian81
2013-02-12
1a? Absolut inte. Helt okej med schysst stämning
Tepesco
2013-01-23
Kan vara den sämsta "skräckfilmen" jag kommer att se det här året, och det är fortfarande januari...
Mikael602
2013-01-17
Sämst i sin kategori tror jag, mest bara en massa äckel.