2.5

The Dark and the Wicked

På en avskild gård ligger en döende man där hans familj samlats för att sörja. Snart växer ett mörker präglat av mardrömmar och en växande känsla av att något ondskefullt är på väg att ta över familjen.

Originaltitel The Dark and the Wicked
Regissör Bryan Bertino
Manus Bryan Bertino
Genre Skräck, 2020-talet
Skådespelare Marin Ireland, Michael Abbott Jr, Xander Berkeley, Lynn Andrews, Julie Oliver-Touchstone, Tom Nowicki, Ella Ballentine, Michael Zagst

2021-09-20
En ganska stor besvikelse, av olika anledningar hade jag rätt höga förväntningar på det här. Men tajmingen i skräckmomenten är off och som vanligt i skräckfilmer så tar karaktärerna många dåliga beslut och gör dåliga val. Och här lyckas dom verkligen inte med att suspenda min disbelief tillräckligt för att jag ska kunna ha överseende med det. Den har ett par snygga sekvenser och den närmar sig en speciell stämning här och där, vilket räddar tvåan. Men den är svag. Dåligt skådespeleri också för det mesta.
Sodastream
2021-06-29
Väldigt tät stämning, jag blev genunint rädd. Dessutom väldigt vacker och finstämd.
Zok
2021-01-24
Bra stämning och spännande hela vägen. Riktigt bra.
Engravadlax
2020-11-18
Man får till grundelementen av skräcken ganska ok, men det är väldigt fumligt och osammanhängande skrivet.