2.5

The Curse of Downers Grove

Under de senaste åtta åren i staden Downers Grove har en high school-elev från varje avgångsklass mött en bisarr död strax innan examensdagen. I år har Chrissie Swanson en fruktansvärd känsla av att hon kommer att vara den som dör. Kan Chrissie överleva förbannelsen Downers Grove bär på eller kommer hon, som eleverna före henne, falla offer för stadens dödliga hemlighet?

Originaltitel The Curse of Downers Grove
Regissör Derick Martini
Manus Derick Martini, Bret Easton Ellis
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Bella Heathcote, Lucas Till, Helen Slater, Penelope Mitchell, Mark L Young, Zane Holtz, Martin Spanjers, Jeff Staron, Marcus Giamatti, Tom Arnold, Kevin Zegers, Sean A Rosales, Joel Michael Kramer, Steven Martini, Jason Dubin

TheHorrorfan
2015-12-11
Brukar inte gilla filmer som enbart är konstiga, men den här är ett undantag. Ganska intressant och underhållande rakt igenom.
AlbertSpica
2015-10-01
Hade förväntat mig något slasher-aktigt men fick istället en stalker/home invasion liknande rulle, men det gjorde ingenting. Gillar det här med småstäder och legender/förbannelser ( även om filmen egentligen inte fokuserade så mycket på det) Kul att Bret Easton Ellis ligger bakom manuset, jag gillade Bella Heathcote också, både söt och bra och passar som "oskyldig" tjej. Det var även ett tag sedan man såg någon använda sig av "invert/negativ" effekter, vilket gjorde att drömsekvenserna såg skönt fulsnygga ut.Rätt mysig och underhållande hela vägen och kände ett tag att det lutade mot en 4:a men mot slutet tyckte jag pacen blev lite konstig/allt gick för fort så det slutar på en stabil 3:a istället. Positiv överraskning.
Bijan
2015-09-22
Jag älskar detta. Det tog ett tag innan jag förstod att allt det där som verkade konstigt och askasst egentligen var superunderhållande satir + väldigt täta referenser till high school-skräck genom historien. Ingen skräckupplevelse alls och kanske egentligen en uppvisning i hur smarta manusförfattarna/regissören anser sig vara men för min del gillade jag allt det där.