2.5

The Commander

General Dong har tagit kontrollen över knarkhandeln i det område i Asien som går under namnet "Den gyllene triangeln". Men den mäktiga internationella finansgrupp som finns i bakgrunden tillåter ingen att "öppna eget".

Originaltitel Der Commander
Regissör Antonio Margheriti
Manus Tito Carpi, Arne Elsholtz
Genre 80-tal, Action, Krig
Skådespelare Lee Van Cleef, Donald Pleasence, Lewis Collins, Manfred Lehmann, Brett Halsey, Chat Silayan, Hans Leutenegger, Christian Brückner

2017-01-12
Margheriti har ett gediget gäng djungelraffel på sitt samvete och de brukar vara tuffa historier där han spränger upp sina sköna modeller. Här finns idel tuffa karlar, men det lyfter inte förrän mot slutet då de försöker bygga nån slags story, något som är helt överflödigt i såna här filmer.
2015-05-17
En väldigt macho film med tuff attityd samt funkig orientalisk synt musik som passar perfekt i djungeln& massa nedskjutningar och explosioner. Min dag är räddad iaf"
FilmGuden
2011-07-05
Har lite sega partier, men Antonio Margheriti är min personliga action-filmsregissör bredvid John Woo. Det tar sig när Kommando-soldaterna börjar att röra på sig. Stridsscenerna är kanske ändå inte i Margheritis allra bästa. Men ett underhållande lyft jämte Command Leopold, och andan finns kvar. Jättekul med så kända namn som Lee Van Cleef och Donald Pleasence också naturligtvis.
tilapia
2006-11-21
trevlig commando-machismo med rå och manlig ton, pang-pang och explosioner, globetrotting och mygel och sköna gamla gubbar som lee van cleef och donald pleasence (med jättecigarr i käften). börjar fan mjukna lite för den här typen av 80-tals raffel...