2.5

The Center of the World

Den unge deprimerade datamiljonären Richard sörjer kärleken och längtar efter närhet. Han blir besatt av Florence, som försörjer sig som strippa. Han betalar henne mycket pengar för intensiva danser, men går aldrig över gränsen. Aldrig blir det känslosamt eller förvandlat till sexakt. Men så blir Richard allt mer desperat. Han vill att Florence ska älska honom, och erbjuder henne 10 000 dollar för att resa med honom till Las Vegas över en helg.

Originaltitel The Center of the World
Alternativ titel The Centre of the World
Regissör Wayne Wang
Manus Ellen Benjamin Wong
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Peter Sarsgaard, Molly Parker, Mel Gorham, Alisha Klass, Balthazar Getty, Carla Gugino, Shane Edelman, Jason McCabe

Robkiller
2013-12-17
Kan pengar köpa allt? Segt drama som blev väldigt långtråkigt och hyfsat meningslöst. Karaktärerna var tråkiga, regin var inge vidare och handlingen kanske hade någon form av poäng, men ändå... det här var då ingenting för mig i alla fall.

2009-09-05
Jag både hatar och tycker om den på samma gång. Karaktärerna var vidriga, själviska och destruktiva på ett sätt som gör att det känns som att det inte finns något hopp för mänskligheten. Jag försökte verkligen tycka om karaktärerna och försvarade deras handlingar hela filmen igenom tills det verkligen inte gick längre.
kinesi
2008-01-03
helt osexig, trist och ful. alltigenom oengagerande, enda lilla stjärnan jag har att dela ut: den kändes realistisk
HerrArne
2007-12-29
Ambitiöst foto och dialogen fungerar.
KJ
2006-03-17
Sexfixerad...
Cesare
2006-03-08
Jo lite värre än när Sharon Stone särade på benen var det nog. Är inte speciellt pryd av mig men visst hajade man till lite av den scenen...inget man förväntar sig at SVT ska visa
kirderf72
2006-03-06
En film som växer. Tyckte inte att den var märkvärt bra från början. Snyggt filmad. Ser att klubbscenen har diskuterats flitigt här. Den var väl inte mycket värre än när Sharon Stone särade på benen i Basic instinct...
SubterraneanH
2006-03-05
Hyffsat snyggt foto, Sarsgaard är helt okej i sin roll. Molly Parker är dock dålig, dessutom känns inte historien det minsta spännande.
Kirikou
2006-03-05
Det märks att July har varit inblandad här. Den var väldigt speciell eftersom jag inte reflekterade så mycket över själva nakenheten och sexet utan tänkte mer på relationen som ligger bakom. Molly parker och Peter Sarsgaard är väldigt kompetenta.

2006-03-05
Klubban var bra. Mycket grafisk film..