1.8

The Butcher

20 år efter att boxningskarriären tog slut arbetar Merle Hench för Murdoch, som är maffiaboss i San Fernando. Merle ägnar dagarna åt att knäcka skallar och driva in skulder, någonting han inte trivs med. När hans boss tycker att han har gjort sitt och är förbrukad, ger han Merle skulden för en blåsning värd flera miljoner dollar som de utsätter en konkurrerande maffiaboss för. Sveket efter 20 års lojalitet väcker vreden hos Merle, och alla som trodde att den lugna och samlade Merles smeknamn "Slaktaren" var ett skämt har en överraskning att vänta.

Originaltitel The Butcher
Regissör Jesse V Johnson
Manus Jesse V Johnson
Genre Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Eric Roberts, Robert Davi, Bokeem Woodbine, Michael Ironside, Irina Björklund, Paul Dillon, Keith David, Geoffrey Lewis, Jerry Trimble

drsatan
2014-04-01
hade accepterat detta någerlunda om det hade vart en 90tals rulle för filmen är som en 90talsrulle.men detta kom 2009.det blir inte godkänt i mina ögon och öron.bra actionscener.hemsk film
2011-09-14
Michael Ironside gör entré och lika snabbt sorti till min stora besvikelse. Detta skulle alltså vara en action i bästa shoot em up stil - och när det skjuts är det underhållande, tiden där emellan är bara ett evigt tuggande. Roligt ändå att regissören lyckats rada upp ett gäng gamla föredettingar i rollerna.
annihilat0r
2010-05-16
The Butcher, vilket jävla smeknamn!
jonbo
2010-04-03
Sticker ju inte ut.
Christofer
2009-11-16
Storyn lät okej, och det började faktiskt hyggligt, trots att det började lukta B-film lång väg när man såg Eric Roberts och Michael Ironside i samma film. Efter ungefär halva filmen började det gå snett, för att till slut falla ihop som ett korthus. Det var längesen jag såg sådana groteskt löjliga eldstrider utan någon som helst trovärdighet eller känsla. Man satt mest och skrattade åt hur komiskt det var. Alltså, Eric Roberts är ju rätt ljummen även för att vara B-skådis.