3.4

Lycksökerskorna

På grund av sin nyvunna rikedom har några flickor svårt att finna äkta män i överklassen i Amerika. De beslutar sig för att åka över till England och finna sig var sin äkta man bland aristokratin där.

Originaltitel The Buccaneers
Regissör Philip Saville
Manus Maggie Wadey
Genre Drama, Romantik, Äventyr, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Carla Gugino, Mira Sorvino, Alison Elliott, Rya Kihlstedt, Gwen Humble, Conchata Ferrell, Cherie Lunghi, Peter Michael Goetz, Elizabeth Ashley, James Rebhorn, Ronan Vibert, Michael Kitchen, Greg Wise, Sienna Guillory, Jenny Agutter, James Frain

lottes
2012-09-22
Håller med om att den var lite seg i början, innan alla karaktärerna var etablerade och flickorna hade fått varsin äkta man. Sen kunde ju dramerna begynna... Det var ju två delar - första delen var en trea och den andra en fyra så betyget hamnar väl mittemellan - 3,5. Är generös och sätter en (svag) fyra för slutet var såklart det jag såg senast och känslan sitter kvar. Jag kunde ana att det var en kvinnlig manusförfattare eftersom kvinnokaraktärerna gavs stort utrymme, även birollerna. Tyvärr bara överklassen, men såklart måste man ha några ramar. Carla Gugino fick mig att tänka på mamman i Downtown Abbey - hon hade lätt kunnat spela henne som ung och det var ju också en liknande roll. En trevlig miniserie, BBC är duktiga på kostymproduktioner och det här var inget undantag.
larox
2011-09-21
Intressant och upprörande att bevittna aristokraternas liv och leverne, provocerande i allra högsta grad. Svårt att släppa den känslan och försöka koncentrera mig på budskapet. Lång skön film, passande för en regnig söndagseftermiddag. Hellre fattig och fri än rik och olycklig!!!
Hilia
2011-06-10
Seg start men blev bättre en bit in i filmen. Blev dock lite rörigt då det var svårt att skilja på en del karaktärer och jag inte hade koll på vilka alla var.
mammene
2010-05-15
Tog ett tag att komma in i historien, eftersom det var mycket flamsande i början. När det så småningom blev seriösare blev det också intressantare. Mycket spel för gallerian och inte många var lyckliga, det gällde att upprätthålla maskerna. Så skönt då med det underbart romantiska slutet. Carla Gugino och Mira Sorvino var bäst.
jojjobadd
2009-08-11
Den hade fått en fyra om det inte var för slutet... fram tills dess var den bra :)
Penny_lane
2009-02-26
Tog mig faktiskt lång tid att förstå att hela filmen var en kritik mot det brittiska aristokrati systemet med förtryckta kvinnor, när jag fattade det så tyckte jag att filmen blev riktigt bra och gillade slutet mycket! Men som sagt...det tog tid...
Jemsa
2007-05-16
Riktigt bra!
annath
2007-02-04
Älskade den när jag var yngre och ska köpa den någon dag. Tips: går på BBC Prime nu i jan/feb