The Bridge Of San Luis Rey

Fem personer omkommer då en bro rasar, och den enda överlevande från olyckan skriver en bok där han hävdar att det var guds vilja att de skulle dö. En domstol ska sedan avgöra om mannen har rätt eller fel.

Originaltitel The Bridge Of San Luis Rey
Regissör Mary McGuckian
Manus Mary McGuckian, Thornton Wilder
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Harvey Keitel, Gabriel Byrne, Robert De Niro, F Murray Abraham, Geraldine Chaplin, Kathy Bates, John Lynch, Dominique Pinon, Samuel Le Bihan, Michael Polish, Mark Polish, Émilie Dequenne, Pilar López de Ayala, Adriana Domínguez, Emilio Gavira

precineadd
2013-07-17
"I am surrounded by oceans of boredom!" utropar F. Murray Abraham i den här filmen - you said it
jonbo
2012-07-05
Ett antal megastjärnor ställer upp i synkroniserat magplask från tian.
martineden
2009-06-20
Jag bara vill att den här filmen ska vara bra... Trots alla vackra scenarior, kostymer, lysande skådisar... Manuset känns oerhört förvirrat och det förefaller som om författarna inte riktigt vet vad de vill berätta.
Bomkia
2006-12-10
Bra produktionsvärden, intressanta skådespelare och en fin budget. Och med allt detta producerar vi en sörja till historia som försöker slå dig över huvudet med sövande tråkighet. 2an räddas knappt... 2--
Czechflash
2006-07-25
Njae, det är tyvärr alldeles för ointressant och dåligt berättat/regisserat för att bli en bra film. Synd när man har ett gäng utmärkta skådespelare, men här hjälper det inte mycket.
NHL
2006-07-25
Kanonuppsättning av skådisar. Tyvärr tilltalar inte den teatraliska dialogen eller skådespeleriet mig. Musiken är fin och alla gör ett gott dagsverke, men det är ett riktigt sömnpiller. Vissa kvalitéer räddar den från en etta.
Reggiez
2006-04-11
En vacker och stämningsfull film som dock saknade riktig mening och i slutändna ine riktigt klarade av att leverera.