2.7

The Boy

Den amerikanska barnflickan Greta får en chock när hon börjar sitt nya jobb hos en brittisk familj. Sonen Brahms är inte som alla andra, han är en docka. När Greta gång på gång bryter mot de strikta regler som familjen satt upp för Brahms skull, så börjar det hända en rad otäcka saker, oförklarliga saker som får henne att tro att dockan är levande.

Originaltitel The Boy
Regissör William Brent Bell
Manus Stacey Menear
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Lauren Cohan, Rupert Evans, James Russell (I), Jim Norton, Diana Hardcastle, Ben Robson, Jett Klyne, Lily Pater, Stephanie Lemelin
Filmnummer 119556

Hengman
2019-12-09
En rysare som inte är obehaglig blir lite seg efter ett tag. Snygg tjej dock, lite mer naket så hade det blivit en trea.
2019-02-03
Inledningsvis riktigt snygg film som fångar känslan av det stora huset väl. Filmen känns också rimligt trovärdig i den absurda situationen. Men filmen känns väldigt B och tvåig i mycket och en onödig romans känns som vanligt onödig. En riktigt snyggt uppbyggd historia som berättas riktigt väl på ett sätt, men inte särskilt väl på ett annat. Det sista slutet var superkasst och helt onödigt, slutet innan var betydligt bättre. Jag blir aldrig direkt rädd eller skrämd på något sätt men en lite obehaglig känsla är det ändå på många ställen. På det stora hela en väldigt tvåig tvåa men med delar som är betydligt bättre.
2018-12-17
Knäpp film men rätt underhållande....
Murvel48
2017-10-03
Twisten sänker betyget till en tvåa.
Kriffot
2017-03-03
Bra twist även om den inte hänger ihop riktigt
idd
2017-02-28
Bra spänning och oväntat bra twist, men manusluckorna gör tyvärr att den haltar lite..
Zok
2016-12-03
En film som jag trodde skulle följa mallen hela vägen, men som faktiskt överraskade lite i slutet.
jezebel
2016-11-01
Hade gärna haft mer av sidostoryn med det gamla paret. Nu blir det väldigt klassiskt allt-händer-ett-och-samma-hus-skräck. Ändå stark 2:a.
2016-10-29
Trista betyg här. Jag gillade den här, kanske beroende på konceptet otäcka dockor och elaka barn. Stilig kompetent rysare som kändes fräsch utan att egentligen vara speciell eller bjuda på något nytt i genren.
FamousAnton
2016-10-12
Fanns potensial men faller starkt