3.3

The Boxer

Mitt under en match får en framgångsrik boxare, Hayato, nog av sin sport. Han låter sig knockas, slutar boxas, lämnar sin fru och börjar leva ensam med sin skabbiga hund. En dag knackar en ung, halvdan boxare på dörren och vill bli Hayatos lärling.

Originaltitel Bokusâ
Regissör Shuji Terayama
Manus Shiro Ishimori, Rio Kishida, Shuji Terayama
Genre Drama, 70-tal
Skådespelare Bunta Sugawara, Kentarô Shimizu, Masumi Harukawa, Hiroko Isayama, Juro Kara, Yosuke Natsuki, Shoichi Ozawa

SID6581
2012-02-24
Göttig boxningsfilm. Här finns många hintar av Terayamas kommand inslag - den dammiga stadsmiljön, de karnevaleska scenerna, de färgstarka fotona. Tycker det känns fel att kalla den oterayamsk, man ska inte glömma att han också gjorde mer "konventionella" draman (han var som känt inte den typen som gillade att begränsa eller limitera sig till varken gener eller arbetsmetod), men nog skiljer den sig alltid från senare filmer (dock inte nödvändigtvis visuellt).
MilkMonkey
2008-02-07
ibland känns den lite oterayamsk . . och man kan inte låta bli attt jämföra den med amerikanska boxningsrullar, men den jämförelsen tål den