2.3

The Body

När jesuitprästen Matt och arkeologen Sharon gör ett fynd som kan vara Kristi korsfästa kropp sätts krafter på hög nivå in för att till varje pris tysta ner alltihop.

Originaltitel The Body
Regissör Jonas McCord
Manus Jonas McCord
Genre Drama, Romantik, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Antonio Banderas, Jason Flemyng, Derek Jacobi, Olivia Williams, John Shrapnel, John Wood, Makram Khoury, Ian McNeice, Vernon Dobtcheff, Mohammed Bakri

Vilda-Tilda
2008-01-27
Så bra fram tills dess Banderas (som vanligt) löper amok med filmmanuset! :(
de.zoega
2008-01-22
Intressant film... vad skulle hända med tron för somliga om kroppen skulle hittas...
amam
2008-01-22
Kunde ha SVURIT på att jag hade betygsatt den här, verkligen. Hmm. Jaja, en svag trea är det iallafall. En lite kul arkeologithriller typ. Det görs för lite såna!
mingping
2007-09-17
Mycket intressant film, som faller på grund av många saker. Ryckigt tempo, tamt skådespelande, osv.
Floop
2007-05-15
Save me Jebus!
Switch
2007-05-14
Svag 3:a. Idén och storyn är intressanta, synd bara att Banderas inte är en karaktärsskådis.
GodofThunder
2007-05-10
6:an visar den här hela tiden. och varje gång jag ser den i tablån tror jag att det är stephenking-klassikern!
Bond26
2007-05-07
småseg....bottennapp av Banderas
Turtleboy
2007-03-17
Ytterliggare en film med "tänk om..."-koncept som inte håller för spelfilmatisering, men som måste vara julafton för alla Dan Brown-beundrare. Med tanke på Camerons, i dagarna släppta, dokumentär "The lost tomb of Jesus" gör sig sånt här bättre i just dokumentär form samt diskussionsforum. Gäsp!
pufred
2007-01-29
hmm. har tänkt tillbaka på den här flera gånger under åren. Sällan har både religion och politik visats ha så stor betydelse för folk.Det saknas såna filmer.