3.1

The Body

Polisutredaren Jaime Peña får ett mystiskt fall på sitt bord när en kvinnas kropp spårlöst försvinner från bårhuset. Tillsammans med kvinnans nyblivna änkling inleds en utredning som överraskar till sista bildrutan.

Originaltitel El cuerpo
Regissör Oriol Paulo
Manus Oriol Paulo, Lara Sendim
Genre Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Belén Rueda, Hugo Silva, Aura Garrido, José Coronado, Juan Pablo Shuk, Oriol Vila, Miquel Gelabert, Carlota Olcina, Patrícia Bargalló, Mia Esteve, Sílvia Aranda, Manel Dueso, Pere Brasó, Albert López-Murtra, Paco Moreno, Cristina Plazas

Zebulonm
2022-01-05
Den här riktigt bra.
Elizadushkufan
2019-05-12
Jättetråkig film som jag inte ens ville ödsla tid på att se färdigt.
LaszloKovacs
2016-06-18
Synnerligen trevlig rysare för en regnig sommarkväll. Visst anade jag att jag skulle bli lurad, men så till den milda grad?
Adoniram
2015-07-10
Som chokladkola. Mörk, hyfsad smak i början, sedan bara seg.

2015-07-06
Skön mörk spansk thriller som inte kan klassas som någon dussinfilm. En film jag missat tidigare men som visade sig vara riktigt bra. 7/10
cheeta
2015-01-05
Spännande enda in till sista scenen! Riktigt bra och snygg. En stark 4:a i betyg.
2014-10-28
Stilig och snårig spansk thriller med gott om förvecklingar och vändningar. Riktigt bra då det aldrig blir för ologiskt vilket det tyvärr oftast kan bli. Inte helt lätt att lista ut hur denna skulle sluta.
andkar
2014-10-25
Bra story med knorr. Snyggt foto. Lite väl tillrättalagt i skeendet.
precineadd
2014-06-18
en del klyschor och cop-outs men överlag en bra och i alla avseenden snyggt gjord film av sitt slag
Engravadlax
2013-12-24
Finns inget mer anti-spänning än konstant, ostig 'mysteriemusik'.