The Bloodstained Butterfly

En mördare är lös i staden och ingen går säker. Inspektör Berardi försöker lösa fallet men mördaren är ingen vanlig man utan en fullblodspsykopat. Giallo-film.

Originaltitel Una Farfalla con le ali insanguinate
Regissör Duccio Tessari
Manus Gianfranco Clerici, Duccio Tessari
Genre Thriller, 70-tal
Skådespelare Helmut Berger, Giancarlo Sbragia, Ida Galli, Silvano Tranquilli, Wendy D'Olive

Sangraal
2018-06-11
Härlig stämning, där man känner att det är något som gnager ordentligt i alla. Musiken är fenomenal; verkligen toppklass! Fotot likaså.
2016-11-27
Torr och trist giallo, blodfattig och utan något större fräs. Schysst stämning och musik håller den flytande och mot slutet livas det upp en aning, men överlag en besvikelse som man lätt kan undvika.
2015-11-17
Väldigt tråkig och tam Giallo som enbart var inriktad på rättegång. Sen inga kända Stjärnor inom genren heller. Schysst musik score dock"

2012-02-11
börjar bra, jag gillade introduktionen, musiken var förvånansvärt bra och miljöerna snygga. sen blir det väl mycket rättegångsdrama.
dlundh
2010-06-04
Okej giallo, lite väl mycket polisprocedur för min smak dock.
idd
2009-03-11
stabil giallo som kanske inte bjuder på något nytt under solen men som levererar precis vad som förväntas i snygg förpackning!