The Blood Spattered Bride

En ung mans sexuella fantasier skrämmer hans nya hustru och hon söker råd från Carmilla, en kvinna som är misstänkt lik den för länge sedan avlidne Mircalla de Karnstein. Carmilla förför den unga bruden och tvingar henne att begå brutala mord.

Originaltitel La novia ensangrentada
Alternativ titel Blood Castle
Regissör Vicente Aranda
Manus Vicente Aranda
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Simón Andreu, Alexandra Bastedo, Maribel Martín, Dean Selmier, Rosa M Rodríguez, Montserrat Julió, Ángel Lombarte
Filmnummer 22064

EvilNed
2018-01-15
Jag tyckte om den, även om den var relativt händelselös. Jag säger relativt eftersom filmen är aningen längre än dåtidens standard på 90 minuter (filmer är snarare 103 minuter typ) och det finns sträckor där inget egentligen skräckartat yttrar sig. Men då och då skiner det till. Det blir dock aldrig tråkigt p.g.a. fina miljöer och skön stämning.
2017-05-10
Fruktansvärt seg. Hela filmen känns tok flippad. Skön goth känsla gav den allt samt läckra pök med schyssta spiror.& skumma dröm scener.
2016-11-08
Sleazig spanskt snurr i snygga miljöer. Småblodigt och sådär lagom diffust emellanåt, bla med den flippade cyklopscenen som inte har varken vett eller sans. Men några snygga brudar, lite halvgothiska miljöer och ett okej soundtrack gjorde den ändå helt okej.
2016-04-26
Det som är bra är bra, men transportsträckorna är långa och ganska trista. (7-/15)
menschenfeind
2012-01-22
Tyvärr rätt seg, och känns mycket längre än den är.

2011-12-05
fick låna av polarn å vet ej varför jag väntade så länge med att göra det för denna film va ju riktigt mysig:) har alltid haft en extra stark kärlek för 70-tals skräck, rysare, thrillers or whatever. fuck you:p
idd
2006-09-08
skön mysrysare i gothmiljö som inte direkt faller in i nån genre, kan kanske kallas en vampyrfilm utan vampyrer.. filmen flyter på i klassisk stil bortsett från några enstaka scener här å där som bara är så där fullständigt absurda att man undrar vilken jävla drog manusförfattaren egentligen satt i sig vid skrivbordet.. lågmäldt galen å en film som passar in på beskrivningen "less is more".. cyklopscenen å skolscenen höll på å ge mig hjärnsläpp!
Lenkan
2004-10-25
Ganska mysig faktiskt
niebaotan
2004-09-29
Snygg och välgjord spansk skräckis, hade dock uppskattat ett bättre slut.
tilapia
2004-06-10
Väldigt smart, snygg och bra spansk rysare. Klassiker!