2.7

Panik

En stor geléklump från yttre rymden slår ner i en småstad och slukar människor. Den växer för varje nytt offer och det är upp till tonåringarna Brian och Meg att förstöra den med ett hemligt vapen.

Nyinspelning av klassikern "Faran från skyn" (1958) med Steve McQueen.

Originaltitel The Blob
Alternativ titel Faran från skyn 2
Regissör Chuck Russell
Manus Chuck Russell, Frank Darabont
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Kevin Dillon, Shawnee Smith, Donovan Leitch, Jeffrey DeMunn, Candy Clark, Joe Seneca, Del Close, Paul McCrane, Erika Eleniak, Sharon Spelman, Beau Billingslea, Art LaFleur, Ricky Paull Goldin, Robert Axelrod, Bill Moseley, Frank Collison, Jack Rader, Jamison Newlander, Julie McCullough, Clayton Landey, Jack Nance, Michael Kenworthy, Billy Beck, Douglas Emerson

PeterTheW
2023-01-17
"Panik"? Vad är det för jävla översättning? Riktigt kul kultskräckis!
dudson
2020-07-20
Den hära filmen verkligen Kickes-some-serious-As!! En Xtremt hög blodig gore faktor med as trevliga köttiga effekter av bästa sort! Sen en stressig/skräck ingivande music-score gör denna nyinspelning fr.88 en given skräck kult rulle man bara måste ha i sin samling!! 4+
Robkiller
2019-12-28
Jätteslemhögen anfaller. Håller intresset uppe, utan att riktigt ta sig.
Kriffot
2019-02-26
Tuffa killens hockey-permanent höjer betyget. Många fina klychor och full fräs!
haajen
2018-08-07
Höjer betyget för denna 30-åring som åldrats med behag. Full fart och mycket underhållande.
ThePatient
2018-02-15
Jag gillar verkligen karaktärerna och skådespelarna som gör dem. Man sätter sig in i den lilla stan och dess bekymmer. Brutal monsterfilm med fingertoppskänsla och lökiga effekter.
martineden
2018-02-11
[rek. 3] Fin remake av kalkonen från 50-talet, där man återanvänder grundelementen av handlingen från den gamla filmen och expanderar dem på ett mycket tilltalande sätt. Tycker även om skådespelarna här och sättet som karaktärerna etableras i filmen. Filmens effekter är underbara och Bloben känns faktiskt obehaglig. Många fina spänningsscener. En riktigt härlig 80-talsklassiker. Mycket bra! 4.
vonadel
2016-05-07
Den största behållningen var helt klart de härliga 80-tals karaktärerna. Hög nostalgifaktor. Är ganska säker på att jag såg denna när det begav sig, men uppenbarligen satte den inga större avtryck då jag inte minns mycket isf. När nostalgifaktorn lägger sig uppenbarar sig egentligen en ganska medioker film. Som med många filmer från denna tid blandas och ges det ganska friskt med specialeffekterna. Från usla till riktigt bra. 4/10
norenorama
2016-05-05
Fan sjukt mycket bättre än jag mindes den, massa coola scener och några trevliga karaktärer, kul med film som är gjord med känsla! Slutet var jävla kul! :D Btw miljoner ggr bättre än den stört tråkiga från 1958 om ni råkat se den skiten!
daniel77
2016-04-21
Sänkning efter omtitt. Fina köttiga effekter till en början, men pengarna verkar ha tagit slut alltefter Blobben växer.