2.4

The Beta Test

En gift Hollywood-agent får ett mystiskt brev för ett anonymt sexuellt möte och blir instängd i en olycksbådande värld av lögn, otrohet och digital data.

Originaltitel The Beta Test
Regissör Jim Cummings (II), PJ McCabe
Manus Jim Cummings (II), PJ McCabe
Genre Komedi, Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Jim Cummings (II), Virginia Newcomb, PJ McCabe, Kevin Changaris, Olivia Grace Applegate, Jacqueline Doke, Christian Hillborg, Jessie Barr, Malin Barr, Wilky Lau, Keith Powell, Lya Yanne, Jackie Michele Johnson, Dustin Hahn

2023-02-28
En underhållande thriller med en kul idé i botten, och jag får ju känslan av att storyn nog höll ihop bättre på pappret än vad de lyckas återskapa i filmform. Jag har ingen koll på hur många inspelningsdagar de hade, men antagligen hade de haft nytta av några fler. Mycket känns stressat och hafsigt, framför allt framåt slutet, och det blir lite rörigt med lite för många lösa trådar som lämnas hängande. Huvudpersonen faller också in i en halvtaskig Jim Carrey-imitation lite för ofta. Men det är ett engagerande mysterium man bygger upp och det finns flera detaljer kring det som faktiskt funkar. En bra film är verkligen inom räckhåll, men längre än till en hyfsat stark tvåa kan jag inte sträcka mig