2.3

The Bay

Kaos bryter ut i en liten stad i Maryland när en ekologisk katastrof inträffar...

Originaltitel The Bay
Regissör Barry Levinson
Manus Michael Wallach
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Kristen Connolly, Kether Donohue, Frank Deal, Stephen Kunken, Christopher Denham, Nansi Aluka, Will Rogers (II), Kimberly Campbell, Beckett Clayton-Luce

2014-03-26
Kunne ha vært enda bedre. Men får godkjent.
vonadel
2014-03-11
Bättre än väntat, faktiskt. Found-footage/mockumentär-stuket har nästan blivit som en egen genre. Nästan lite för många som kör det konceptet. Men, görs det bra så funkar det. Och jag tycker faktiskt de lyckas ganska bra i denna film. En något annorlunda vinkling och ett spännande tema. 6/10
Halofreak92swe
2014-03-05
Funkar rätt ok, kunde ha utvecklats mer men klart godkänd.
Astrojacob
2014-02-06
Tyckte denna var bättre än de flesta cheap horror idag. Det bästa kanske var att det är sådant som skulle kunna ske i vår förgiftade värld idag. Bra upplagt o lagom creepy hela vägen. Skön Fyra!
santiago
2014-01-04
Spännande och höll mig intresserad hela filmen igenom. Snudd på fyra faktiskt.
2013-11-07
Spännande och sådär lagom otäck och krypande. Pålagd musik och andra grejer som stör ut hela found-footagekonceptet, men det störde knappast. Lagom lång och med en bra mockumentärkänsla och en dos nutida samhällskritik.
atla2004
2013-10-12
En hel del missar med found footage-grejen drar ner betyget. Om det hade gjorts smartare hade filmen kunnat bli riktigt bra. Spännande är det ändå och bra skådespeleri.
WillyV
2013-08-14
Stark tvåa, gillar det dokumentära greppet som i Chronicle, att allt är filmat av "vanliga" kameror, övervakning, mobiler mm. Den hade dock behövt vara ännu mer spännande. Skådesspeleriet var för mediokert. Plus för rätt tilltagen gore.
eraserheead
2013-08-06
Hade gett den här filmen en trea om det inte varit för bruden som spelade reportern. Fruktansvärt dålig skådespelare som hela tiden slickade sig om munnen på ett mycket irriterande sätt och pratade som att hon hade ett ägg i halsen, aldrig hänt att en skådespelare irriterat mig på det här sättet förut. Annars ganska spännande film.
haajen
2013-07-17
Gillade den här mixen av Hajen och Outbreak i found footage skrud, skapar ett genuint obehag och känns synnerligen aktuell.