2.3

The Base II

Den hårdförde löjtnanten John Murphy är tillbaka. Under hans ledning genomför en specialstyrka ett fritagningsförsök av två amerikanska krigsfångar. De lyckas med uppdraget, men ett ödesdigert misstag av menige Ramirez leder till att två man i specialstyrkan dödas. Tillbaka i Pentagon blir Murphy informerad om att 24 amerikanska soldater spårlöst försvunnit, presidenten kräver svar och en snabb lösning. Misstankarna faller på en högt dekorerad överste, och Murphy går under cover för att undersöka hans inblandning i soldaternas försvinnande.

Originaltitel Guilty As Charged
Regissör Mark L Lester
Manus Jeff Albert, C Courtney Joyner
Genre 2000-tal, Action, Äventyr
Skådespelare James Remar, Antonio Sabato Jr, Yuji Okumoto, Duane Davis, Melissa Lewis, Elijah Mahar, Emilio Rivera

2019-02-21
En av alla liknande actionrullar som dök upp vid den här tiden. Gillar oftast Lesters filmer och den här var väl inte sämst, men heller inget att jubla över. Remar gör sin skurkroll med inlevelse.
Djason
2016-03-07
Förvånansvärd bra b film. Det luktar ju b rakt igenom men som sagt ändå helt ok.
chow666
2009-05-02
En av mark l lesters bästa
Nervegas
2005-11-06
Mark Lester är inte i högform, men håller sig väl över träsknivån.
JohnTate
2005-01-24
Charmig och helt klart underskattad film! Den utger sig inte för att vara bättre än den är. Dock lite svaga karaktärer men Sabato Jr gör sitt jobb dock utan att glänsa. Sevärd om man är på bra humör.
solmannen
2004-03-27
Väldigt, väldigt dålig.
Jet
2003-10-11
en av de sämsta filmer jag sett.