The Atlanta Child Murders

En barnamördare terroriserar Atlanta. En svart fotograf häktas för morden, men är han verkligen mördaren?

Originaltitel The Atlanta Child Murders
Regissör John Erman
Manus Abby Mann
Genre Drama, Kriminalare, Mini-serie, 80-tal
Skådespelare Martin Sheen, Bill Paxton, James Earl Jones, Morgan Freeman, Jason Robards, Rip Torn, Paul Benjamin, Ruby Dee, Gary Graham, Calvin Levels, Lynne Moody, Gloria Foster
Filmnummer 12026

2015-02-13
Detta är en miniserie i två delar om en tvåårsperiod i Amerikas historia då 28 svarta personer, mestadels barn, mördades. En historia som det är förvånansvärt tyst om jämförelse med övriga "seriemördare". Själva miniserien är härligt stjärnspäckad och även om jag hade önskat ett mer effektivt och kortare sätt att berätta historien så uppskattar jag avsaknaden av snabba klipp och effektsökeri. Intressant fall som jag nu vill lära mig mer om.
jonbo
2015-01-31
Lite lång, och då tappar jag intresset för något som skulle kunna gjorts lite bättre och effektivare.
2014-04-30
På det stora hela ett bra kriminaldrama med verklighetsbakgrund. Gammal berättarteknik utan snabba klipp och effektsökeri vilket uppskattades.
Bomkia
2010-04-08
Intressant miniserie om ett fall som för mig var nästan helt okänd. Många bra skådespelare passerar förbi, men Calvin Levels som Wayne Williams ska ha en stor eloge. 3+
Frantic
2005-11-11
Nu var det ett tag sedan jag hyrde denna. Filmen var helt klart sevärd, men slutet blev man lite besviken på. I eftertexterna på sanna filmer så brukar det stå lite info om vad som hände efteråt etc. Det saknades.