The Apple

En sci fi-musikal om musikindustrin 1994. Paret Alphie och Bibi representerar Kanada i Worldvision Song Contest. De blir snuvade på segern av en viss Mr. Boogalows fula knep. Detta blir trots allt starten på en karriär för Alphie och Bibi, som dock inte förlöper utan bekymmer.

Originaltitel The Apple
Alternativ titel Star Rock
Regissör Menahem Golan
Manus Menahem Golan, Coby Recht
Genre Musikal, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Catherine Mary Stewart, George Gilmour, Grace Kennedy, Alan Love, Joss Ackland, Ray Shell, Vladek Sheybal

Raimo_1985
2015-06-17
Det nedan som Sangraal skriver motiverar godkänt på den här konstiga ungdomsfilmen :D
Sangraal
2015-06-16
"Child of loooove, child of loooOOOOooooOOOOoove"
haajen
2015-06-07
OMFG!!!! Hajen 4 är nu officiellt hotad i toppen av dåliga filmer jag älskar! Det här är uselt bortom alla gränser och alldeles, alldeles underbart! SE DEN och HÄPNAS!!!!
lekke
2014-12-21
OH. MY. GOD. ;-) Det finns alltså en rockmusikal som är sämre än "Rock of Ages"!? Det här var nog kanske en av de topp 5 sämst genomförda filmer jag sett - oavsett genre. ALLT är helt fel: castingen, skådespeleriet, koreografin, låtarna, kostymerna, scenografin (ofta helt hilarious), manus, foto, visionen och SLUTET! Det är ju ett under att regissören fick fortsätta göra film efter denna. Alla måste dock se denna plågsamt usla film, den är en höjdpunkt i "so-bad-it's-good"-genren.
idd
2013-08-18
Provocerande dåligt soundtrack! Festligt idiotmanus där klyschorna travas på varandra, men tyvärr inte så kul i slutändan som man hade önskat.
2010-02-28
Ett fyreverkeri av färg och osmaklighet. 1994 är alla fjollor av olika slag och lever i nån sorts diktatur styrd av pastellbeklädda musikalartister. Hade detta varit roande kunde betyget likväl blivit en femma
DanielMott
2008-08-09
Tack-o-Rama! Ett av filmhistoriens stora fiaskon där halva budgeten spenderades på marknadsföring. Se den gärna som double bill med Xanadu. ;)
MilkMonkey
2005-02-17
så har man fått tag i den! Den Sci-Fi film som slagit mest fel genom tiderna. Från '81 men den ser ut, och låter, som '74 snarare än '94 (som är meningen). Scenografi & kostym får Barbarella att kännas som Dom kallar oss mods. Kalkonunderhållning blir inte bättre!
ninja
2004-09-04
haha :) måste ses
MilkMonkey
2004-08-18
måste hitta denna!! publiken på premiären lär ha fått soundtracket på skivor som de sedan slängde på bioduken så den gick sönder