The Anniversary Party

Joe och Sally firar sin sjätte årsdag och ställer till med fest, en tillställning som genom spänningar och sköra individer oundvikligt går mot en urladdning. Regidebuterande Cumming och Leigh har med dv-kamera skapat en ensemblefilm med imponerande line-up. Mellan skruvade intriger poppas det E i denna icke-sentimentala och laddade föreställning som ställer frågorna "Vågar du tro på dig själv?" och "Hur länge är kärlek värd att kämpa för?"

Originaltitel The Anniversary Party
Alternativ titel The Party
Regissör Jennifer Jason Leigh, Alan Cumming
Manus Jennifer Jason Leigh, Alan Cumming
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Alan Cumming, Jennifer Jason Leigh, Gwyneth Paltrow, Phoebe Cates, John C Reilly, Jennifer Beals, Kevin Kline, Parker Posey, John Benjamin Hickey, Jane Adams (II), Denis O'Hare, Mary Lynn Rajskub

jonbo
2017-02-18
Bra skådisar - Ja. Dryga karaktärer - Ja.
2016-10-29
Väldigt seg, tråkig och intetsägande film utan handling.
AlbinWesley
2014-03-20
Hade man klippt ner den en kvart eller så hade fyran varit given. Som det är nu når den inte upp till riktigt samma höga nivå som de filmer den får mig att tänka på (typ Highball, Vem är rädd för Virginia Woolf? och kanske Boys in the Band, festfilmer heh). Dock en himla fin och framför allt välspelad pärla.
isecore
2010-03-02
Som jag minns den så tyckte jag den var helt okej...
Kissemiss
2009-07-13
Nääe, det höll inte riktigt. Antingen var det engagemanget jag tappade i början eller så var den helt enkelt, inte så bra..
2009-06-23
Lite seg men den tar sig, väldigt rörig fest dock
avante
2008-07-22
Jag tyckte den var lite pretto, den hade kunnat få en 2:a men alan cummings är alltid intressant att se
thewaltz
2007-05-21
oj, vilken överraskning! alla inblandade, särskilt phoebe cates och john c reilly, är lysande i denna gripande och roliga relationsfilm.
Klingen
2007-02-16
granntjejen var bäst!
Förenäs
2006-11-14
En svag inledning där man länge mest är irriterad på personerna - men den växer och kämpar sig upp till en svag 3:a. Största birollsbehållningen av helt klart Peter Sellers-lookaliken.