2.3

The Angriest Man in Brooklyn

En vred och döende man får ett felaktigt besked om att han bara har nittio minuter kvar att leva. Med insikten om att livet hastigt går mot sitt slut fylls han av ångerkänslor och skyndar sig för att ordna upp så mycket han kan.

Originaltitel The Angriest Man in Brooklyn
Regissör Phil Alden Robinson
Manus Daniel Taplitz
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Robin Williams, Mila Kunis, Peter Dinklage, Melissa Leo, Hamish Linklater, Bob Dishy, Sutton Foster, Chris Gethard, Lee Garlington, Richard Kind, James Earl Jones, Daniel Raymont, Jerry Adler, Isiah Whitlock Jr, Da'Vine Joy Randolph, Jeremie Harris

Engravadlax
2016-02-06
Ganska svårsmält att Williams ska vara 25 år yngre i prologen. Sedan känns han misscastad. Och så är filmen ganska trist.
bryngel
2015-05-17
S*K*R*Ä*P
marleey
2015-05-01
En fin film som bjuder på en del skratt och en hel del värme. Men jag kan inte låta bli att känna mig uttråkad under filmens gång. Storyn är klyschig och bjuder inte på speciellt många överraskningar. Man har sett hela handlingen i flertalet filmer förut. Precis som storyn så är karaktärerna rätt trista och man har sett alla förut. Alla följer mallen till punk och pricka för hur de ska bete sig. Visst blir det lite extra känslosamt med Robin Williams och med hans öde färskt i minne. Williams är bra och Mila Kunis är charmig, men det räddar inte filmen från att vara annat än ljummen.
S_Griffon
2015-01-10
Hade vi haft något annat att göra skulle vi slutat ser den långt innan slutet. Jäkla töntig hysteriskt film.
annihilat0r
2014-12-18
"The Angriest Man in Brooklyn" blev en av Robin Williams sista filmer, där han spelar en döende man som enbart har 90 minuter kvar att leva. Vilket självfallet ter sig ironiskt förfärande att uppleva. Men det åstadkommer samtidigt en starkare upplevelse, än vad som annars hade varit.
AlbinWesley
2014-10-20
Förutom att premissen känns så uttjatad så är det mycket småsaker som sänker filmen också. Den är okej, visst. Men inte mer än så, trots det fina i Robin Williams.
nagnagnag
2014-10-10
Ska man titta på den gör det nu! Med mer distans till irl händelserna kommer den dramatiska delen att tappa och som komedi är den inte mycket att hänga i julgranen. En trea idag ....
Gigi1943
2014-09-27
Tyckte inledningen var riktigt bra och nästan lite intressant, sen hade jag svårt att hålla mig vaken. Jag är inte stormförtjust i RWs roller (komedier är inte my cup of tea) och jag såg den här enbart för Peter D:s skull (honom är jag nästan förälskad i efter Station Agent).
dudson
2014-09-18
I liked it! R W visade sin skådespelar talang en sista gång. och det med besked! Allvarliga ämnen avhandlas på ett vackert sätt. sen var Mila Kunis jätte bra o charmig i denna film. måste bli en 3a här.
Ghostface
2014-08-24
Det sista man såg av RW tyvärr. Detta är ingen pärla men viss scener gör mycket. Mila Kunis är en extremt charmig skådespelerska.