2.2

The Alphabet Killer

En flicka hittas mördad, och även om kollegorna inte håller med tror sig polisen Megan Paige vara något på spåren. Hon har alltid en intensiv approach till sitt jobb, men denna gång har hon det inte under kontroll. Det blir till en besatthet och hon börjar hallucinera. När hon inte lyckas lösa fallet försöker hon ta livet av sig och spärras in, diagnostiserad med schizofreni. Två år senare hittas ännu en död flicka, under samma omständigheter, och Megan får återigen chansen att hitta mördaren. Baserad på en verklig händelse.

Originaltitel The Alphabet Killer
Regissör Rob Schmidt
Manus Tom Malloy
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Tom Noonan, Timothy Hutton, Michael Ironside, Carl Lumbly, Cary Elwes, Martin Donovan (II), Eliza Dushku, Jack McGee, Bill Moseley, Larry Hankin, Melissa Leo, Meltem Cumbul, Tom Malloy, Brian Scannell

Robkiller
2022-10-05
Galen polis söker mördare... mest mysko, men klarar att hålla intresset uppe.
fridenpaden
2018-10-07
Kanske den sämsta kriminalaren jag sett på åratal.
2016-09-18
Hade kunnat bli en riktigt bra film men efter ett tag spårar den ur och blir bara flummig.
Anastacia79
2014-07-19
Återigen en sådan film som man hade kunnat göra så mycket bättre utav. Titeln ger den potential, detsamma med poliskvinnan som hamnar på psyke. Men det är för lamt, hennes syner ger inget, de borde åtminstone givit ledtrådar. Trist!
Elizadushkufan
2013-08-10
Eliza Dushku är ju en av mina favoritskådespelerskor, kanske därför jag ger den så högt betyg. Men jag måste verkligen säga att jag tycker det är en mycket spännande film, men väldigt annorlunda. Välspelad och intressant.
Tenchi
2013-07-06
Den här vara bara trist och intetsägande.
meandermind
2013-03-24
Jag tycker faktiskt den var intressant.
linn-97
2012-12-05
nej den här filmen går inte hem hos mig. väldigt konstig och knepig thriller..man blir uttråkad efter 10 min..
Slakob
2010-11-25
Rätt stereotyp film, med alla de element, faser och steg som "krävs" för att göra sin första kriminalfilm eller något. Kändes lite för osammanhängande och intetsägande. Den försöker stå ut genom att blanda in andra genreelement som tragiskt nog inte heller kan stå på egna ben. Den har ett par plussidor, men helheten blir en slak och svag trea..
kaj08
2010-11-05
En b-aktig film där polisen jagar en seriemördare som dödar småflickor med samma initialer. Det finns ingen trovärdighet i filmen som består av många urusla skådespelarinsatser. Det förekommer även många trista intriger, där tjejen som spelar huvudperson klassas som psykiskt sjuk, men sedan på ett väldigt konstigt sätt ändå får vara med och leda jakten på seriemördaren. En löjlig och tramsig film i en genger vi sett många gånger. Skulle kanske kunna passat som en tv-deckare i en reklamfinansierad tv-kanal kl 2 på natten.