2.9

Texas adios

Franco Nero rider, tillsammans med sin yngre bror, mot Mexiko för att ta reda på vem som mördade deras far.

Originaltitel Texas, addio
Regissör Ferdinando Baldi
Manus Franco Rossetti, Ferdinando Baldi
Genre Action, Western, 60-tal
Skådespelare Franco Nero, Alberto Dell'Acqua, Livio Lorenzon, Luigi Pistilli, Hugo Blanco, José Suárez

dudson
2020-01-16
Fläskig brutal spagge-western i sitt esse där dagsedlarna viner,samt fina avrättningar utav wetbacks". Nero är cool-lugn i sin vanliga hämnar roll. Så inget nytt under solen direkt där, utan mera old-School stuk. Dock inte lika bra som mästerverket Django som släpptes samma år. Iof" svårt att slå den guld rullen! 3+
Zebulonm
2015-07-08
Franco Nero e hård. Riktigt bra western..
2014-03-04
Franco Nero får klart godkänt i rollen som en av westernhistoriens hårdaste kojbojs - hade någon i Clintans division haft rollen hade det kilat i brallan flera gånger under filmen. Hårt, brutalt och fler skitonda mexikaner än vad jag någonsin sett tidigare. Dessutom har filmen något som kan liknas vid ett djup. Men stora stunder består av rätt så beige standard-western. (8+/15)
Raimo_1985
2012-08-21
Återigen en ganska känslosam western. Riktigt bra!
2011-10-15
Helt okej SW som inte sticker ut i mängden, man får precis vad man förväntar sig. Westerns med Franco Nero är alltid sevärda.
Sangraal
2010-10-29
Utmärkt western. Förstår inte folks kommentarer här riktigt.... Ledmotivet är ju toppen och Franco är hårdare än vanligt. "Amerikansk känsla"...??
kjs
2007-08-21
Svag trea.
NHL
2006-02-05
Kultige Franco Nero passar bra i rollen som den coole gunslingern som skall hämnas sin pappas död. Typiskt spaghettiwestern motiv, men fotot är bra och precis som Diamond Willie säger så känns den mer amerikansk i sin stil. Kul och se Luigi Pistilli i en liten roll, kultig birollsinnehavare genom åren, bl.a. i Sergio Leones filmer. En annan medarbetare till Leone, den eminente Carlo Simi var också med på ett hörn. Håller långt ifrån samma klass som en del andra spaghettiwesterns, men är klart godkänd. Rätt skönt och ett lite "cheesy" ledmotiv (Texas Goodbye).
DiamondWillie
2005-03-21
Spaghetti western med lite mer amerikansk känsla, helt ok ändå.
arram
2003-10-21
Helt O.K. västern. Jag gillar när Burt spöar skiten ur banditen i saloonen. Franco Nero på topp!!