3.1

Tetro

Den naive, 17-årige Bennie anländer till Buenos Aires för att söka efter sin äldre bror som har varit försvunnen i mer än ett decennium. Familjen hade utvandrat från Italien till Argentina, men med den stora musikaliska framgången för fadern Carlo, en hyllad symfonidirigent, flyttade familjen från Argentina till New York. När Bennie finner sin bror, den flyktige och melankoliske poeten Tetro, är han inte alls vad han väntat sig. Medan han bor hos Tetro och hans flickvän Miranda, får de två bröderna ge sig i kast med de hemsökande erfarenheterna från deras gemensamma förflutna.

Originaltitel Tetro
Regissör Francis Ford Coppola
Manus Francis Ford Coppola
Genre Drama, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Vincent Gallo, Maribel Verdú, Klaus Maria Brandauer, Carmen Maura, Rodrigo De la Serna, Leticia Brédice, Francesca De Sapio, Alden Ehrenreich, Mike Amigorena, Sofía Gala, Erica Rivas, Silvia Pérez

Ghostface
2018-08-22
Pluspoäng för Vincent Gallo i en bra historia som hade kunnat berättats mer effektivt.
sundelius
2012-07-19
Orkar inte med såna här filmer. Varför svartvit till att börja med?
#54
2012-05-17
Coppola har kanske något att säga, men det faller på genomförandet.
Vitus
2012-02-28
pretto är ordet, långtråkig, händelselös och kass också!
bytat
2010-08-22
tjavars.. en intressant historia som hade tjänat en del på att berättats rappare och lite mindre omständigt.. verkar finnas en del biografiska aspekter inblandat såsom Coppolas relation med sin egen bror.. fast var väl knappast helt otippat.. Vincent Gallo är iaf alltid intressant att se.
joakimfischer
2010-08-12
lite meningslös på nått sätt... får inte ut nått av den... men mycket snyggt i filmen och det tillsammans med bra skådespeleri gör att den får godkännt
mantra13
2010-06-06
Lite av en besvikelse. Coppola brukar prestera mycket bättre än så här. Den är inte helt ointressant tack vare vissa riktigt snygga scener och vasst skådespeleri hela filmen igenom.
Man5on
2010-05-25
Vilket fullständigt skit det här var. Mer pretto får man leta efter :D
desithess
2010-05-03
Besvikelse... Trodde Coppola och Gallo skulle bli magi men det blev bara tradigt.
kulturkorv
2010-04-27
Coppola kunde ha gett slutet 10 min till, kändes lite väl abrupt med tanke på tempot i resten av filmen.