2.6

Terrible Boy

Ett sällskap gästas en solig eftermiddag av en underlig figur med finsk brytning. Han deklamerar historien om "Terrible Boy" - en tragisk förkunnelse fläckad av bomber och blod. Ingen i sällskapet bryr sig om honom tills dess hela rummet insveps i eld och rök.

Originaltitel Terrible Boy
Regissör Johan Jonason
Manus Johan Jonason
Genre 2000-tal, Kortfilm
Skådespelare Jukka Hiltunen, Ben Chambers, Cloe Nicault, Charlotte Nordgren, Natashka Moreau, John Seargent
Filmnummer 19475

AlbinWesley
2014-10-21
Alltså jag fattar verkligen inte... Och jag vet inte om det ens finns något att fatta. Extremt konstigt men jag ogillade den inte för det.
saudi
2010-02-08
Verkligen konstig kombination av människor, tal och rekvisita. Tyvärr räcker inte konstigheten (för konstighetens skull?) till för att lämna nåt mer bestående intryck än "jaha, och?"
Christofer
2008-02-26
Haha, svårt att förhålla sig till det här egentligen. Hur fan kommer man på idén till detta? Jag e mållös. Men eftersom den e så totalt meningslös så kan det inte bli annat än en etta i betyg, även om finnen med långa håret e lite läskig och hela situationen med alla fula människorna e ren ångest.

2007-05-09
jag måste se om den, just nu kändes den bara otroligt pretentiös
alimony
2005-07-06
jävligt märklig! på ett bra sätt.
roccot
2005-04-03
Asskön! Man frågar sig vad faan det är man sett!
Canomia
2004-10-27
äh, den var ju jättetrevlig ju. Nästan så man sätter en fyra fast inte riktigt.
bnw
2004-10-26
En av de knepigaste filmer jag sett. Jag gillade den inte när jag såg den, men det är möjligt att det faktiskt är ett mästerverk. Jag känner att jag MÅSTE se om den nån gång.
Beppe
2004-10-25
Ah, skönt med någon som gör något annorlunda.
HaTeViXeN
2004-09-20
är det jag som är dum i huvudet eller? förstod ingenting...