3.1

Tenet

I en skuggvärld av spionage på hög internationell nivå är ordet Tenet det enda redskap en agent har för att rädda mänskligheten. Hans mål utvecklas under det att uppdraget utförs. Bortom tiden. Inte tidsresor. Inversion.

Originaltitel Tenet
Regissör Christopher Nolan
Manus Christopher Nolan
Genre Action, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare John David Washington, Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Dimple Kapadia, Michael Caine, Kenneth Branagh, Aaron Taylor-Johnson, Clémence Poésy, Himesh Patel, Denzil Smith, Martin Donovan (II), Fiona Dourif, Andrew Howard, Anthony Molinari, Jack Cutmore-Scott, Jurij Kolokolnikov, Rich Ceraulo Ko, Jonathan Camp, Wes Chatham, Laurie Shepherd, Jeremy Theobald, Sean Avery, John Orantes, Matthew Marsden, Juhan Ulfsak, Josh Stewart (röst)

Pari
2021-11-16
uch & fy vad tråkigt trams. Ointressant story, tråkiga scener, konstiga klippningar, tradig score som man hört i tidigare Noland filmer.
Arensberg
2021-11-01
asså började väl ok men hur kunde detta bara bli en arbiträr "save the girl" -film.. deppigt
araka
2021-10-29
Kejsarens nya kläder.
Christofer
2021-10-26
2021-07-26: Finns inte ord för min besvikelse. Har sett fram emot denna ett år nu, men tyvärr är ju gränsen mellan att vara klurig och bara over the top-tramsigt hårfin och här gick Nolan över den gränsen anser jag. 3-
ilgoga
2021-07-23
Snyggt och det finns en stabil actionthriller där någonstans men Nolan är i vanlig ordning för kär i sin egen intelligens (eller vad man vill kalla det) och begraver filmen i överkomplicerat nonsens (inte att idéerna i sig själva är nonsens såklart, men i detta sammanhang blir det det tyvärr).
Roswall
2021-07-21
Som en spännande 90-talsaction kombinerat med mattekluringar. Det är snyggt, lite spännande och lite töntigt.
bauster
2021-07-11
Genomusel.
2021-07-03
Man börjar känna igen Nolans stil och känsla för det visuella, och även i Tenet lyckas han mycket bra med den biten. Av storyn och alla svängar tycker jag de gjorde allt onödigt komplicerat - nästan så att den skulle kompliceras bara för att. Det är dock en stabil, snygg och hyfsad spännande action.
quelnightmare
2021-06-11
Christopher Nolan gör återigen sitt tankeväckande manus till en invecklad, visuell och mental fest med Tenet. På tiden.
Hengman
2021-05-06
Trist dum-action kombinerat med ofattbart hokuspokus. Dåligt, fånigt.