2.6

Telstar

Vi får följa det galna geniet Joe Meek i hans musikstudio som han hyr ovanför en skobutik. Han är en pionjär inom populärmusik. Innan 60-talets flower power och ungdomsrevolution, producerar han hits för den nya generationen "tonåringarna". Bland annat låten Telstar åt bandet The Tornados, trots att han inte kan spela några instrument själv. Men det är inte lätt att jobba med Joe då han lider av fruktansvärda raseriutbrott som går ut över hans närmaste, anställda, och honom själv.

Originaltitel Telstar: The Joe Meek Story
Regissör Nick Moran
Manus Nick Moran, James Hicks
Genre Drama, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Con O'Neill, Kevin Spacey, Pam Ferris, JJ Feild, James Corden, Tom Burke, Ralf Little, Sid Mitchell, Mathew Baynton, Shaun Evans

fridenpaden
2018-01-28
Helt okej film. Con O'Neill är bra som psykfallet Joe Meek och psykfallet Spacey är faktiskt inte med så mycket...ändå har man på den svenska DVD-utgåvan switchat plats mellan O'Neill och Spacey. Förståeligt men irriterande.
ClintanTheKing
2013-09-26
Okej film. Con O'Neill spelar bra som psykfallet Joe Meek och Spacey gör så filmen lyfter ytterliggare med sin närvaro.
AlbinWesley
2013-09-04
Den spretar väldigt mycket efter sin väldigt lovande inledning. För den blir det svag trea. Och Joe Meek var ju en jäkla människa alltså.
yrkeschaufföre
2013-05-06
Filmen består i princip av två olika delar: Män som skriker och musikmontage, inget av detta intresserar mig så ettan känns given. Synd eftersom det känns som om det kunde varit intressant.
carnevil
2012-01-31
Intressant snubbes levnadsöde fumlas bort i obegripligt spretig film.