3.2

Tatuerad hämnare

Efter att ha utfört sitt sista mord för Yakuzan blir Tetsu attackerad av offrets livvakt. Han räddas av sin fredlige bror Kenji som dödar en medlem ur Yakuzan. Tillsammans flyr bröderna till Manchuriet med polisen och Yakuzan i hälarna. En klassisk film i den så kallade Nikkatsu-actiongenren.

Originaltitel Irezumi ichidai
Skådespelare Hideki Takahashi, Masako Izumi, Yuji Odaka
Filmnummer 19464

ItalyErik
2021-05-26
Ytterligare en stabil gangsterfilm av Suzuki. Rätt konventionell i jämförelse med tex Märkt för mord, men god underhållning och häftiga fightingscener mot slutet.
zonk
2013-03-03
Början och slutet var riktigt sköna, med lite av Suzukis känsla för det visuellt udda, men dessemellan var det väldigt långt och, och väldigt segt.
PeterBeer
2010-09-14
Tycker den va klockren, snyggt äventyr med oförutsägbar story som inte var tunn på något sätt, imponerande med tanke på att filmen är mindre än 1,5h
Tonti
2009-11-04
Ganska fjantig och ointressant men ändå okej då den är hyfsat underhållande och snyggt filmad.
KimEkberg
2009-11-03
en film för nördar och nollåttor. skitlöjlig handling och taffligt berättande som man inte riktigt förstår. det finns snygga och välgjorda delar, blandannat slutscenerna.
accatone
2006-12-30
historien är tagen från Steinbecks "Möss och människor". miljön är helt fel för Suzuki, och den saknar hans finess från de andra filmerna.
andmoreagain
2006-10-21
Ni snackar om slutet men början då??? Äkta konst(igt).
Teriaky
2006-04-02
inte så bra som jag hade hoppats. tappade engagemanget efter ett tag
wyldmammoth
2005-09-18
Trevligt humor imellanåt. Snyggt fotad. Det var först bara för att se slutet jag skulle se den. Men tyckte filmen var bra rakt igenom. Inte en tråkig stund. Och såklart var slutet bäst.
MilkMonkey
2005-03-07
ovanligt vanlig (och episk) för att vara suzuki, det är egentigen först i slutscenerna man känner igen hans stil (& som patric säger . . . slutet är riktigt bra)