Tashunga

Till gruvstaden Nome i Alaska söker sig mängder av lycksökare, i hopp om att finna guld. De få som verkligen hittar en guldåder röjs dock ur vägen av stadens mäktigaste man, McLemmon. Endast en guldfyndighet, Tashunga, har McLemmon inte kunnat lägga beslag på, eftersom den ligger på indianernas kultplats.

Originaltitel Tashunga
Alternativ titel North Star
Regissör Nils Gaup
Manus Sergio Donati, Lorenzo Donati, Paul Ohl, Gilles Béhat, Philippe Schwartz
Genre Äventyr, Western, 90-tal
Skådespelare Christopher Lambert, James Caan, Burt Young, Catherine McCormack, Reidar Sørensen

menschenfeind
2010-08-17
Vi trodde det var Fist of the North Star vi skulle se, men det var det visst inte! Fast det här var inte helt illa det heller.
chris_lambert_
2009-09-09
Gjord under Lamberts andra period då han faktiskt medverkade i relativt stora filmer (1984-1986, 1992-1997). Detta är en av de sämre rullarna från den perioden. Finns en hel del potential men historian är ointressant och har alltid haft svårt för snö på film. Lambert då? Jodå, inget nytt under solen :)
hardcore
2004-12-19
Kan man se sent på natten när man e trött. En vanlig action i annolunda miljö.
NHL
2003-09-19
Långt ifrån lika bra som Gaups 'Vägvisaren'. Med Caan i en av huvudrollerna och musik av Morricone så fanns förutsättningarna till en sevärd film. Känns oinspirerad och uddlös.
2003-05-25
Funkar ett tag, men alldeles för tjatig. Lövtunn story.