1.8

Tandläkaren 2

I uppföljaren till "Tandläkaren" rymmer dr. Feinstone från ett mentalsjukhus och flyttar till en ny stad under en ny identitet - Dr. Lawrence Caine. Han försöker handskas med sina konstant kommande aggressioner men när han ser kvinnan han är förälskad i, Jamie, kyssa en annan man blir han galen av svartsjuka och förvandlas återigen till en okontrollbar mördare.

Originaltitel The Dentist II
Alternativ titel The Dentist 2: Brace Yourself
Regissör Brian Yuzna
Manus Richard Dana Smith
Genre Drama, Skräck, 90-tal
Skådespelare Corbin Bernsen, Jillian McWhirter, Wendy Robie, Jeff Doucette, Suzanne Wright, Jim Antonio, Lee Dawson, Ralph P Martin, Clint Howard, Linda Hoffman

Skapad 2019-12-21 av Stygga-Vargen
För många år sen fanns det en videobutik som hette Anderssons Video och där hyrde jag filmen \"Tandläkaren 2\" på VHS - utan att ha sett första filmen innan! Av någon anledning hade de inte f...   Läs mer »

Engravadlax
2018-05-09
Jag var ju tvungen att se den här med. Eller jag försökte iaf.
Jamesa
2018-02-24
Har inte sett den sedan strax efter det begav sig.Minns att jag tyckte den var kass och sämre än 2:an. Sannolikt en sådan som aldrig blir aktuell för en omtitt.
Zingostar
2018-01-13
Den här filmen är faktiskt riktigt bra i sin genre. Man får det man vill ha, en tandläkar-skräckis. Bernsen briljerar i huvudrollen.
2017-06-06
Nu har jag precis sett om filmen och den var faktiskt bättre än jag kom att den var. Höjer betyget från 4 till 5. Klart bättre än ettan!
2016-10-15
Har bara sett den en gång och det var för väldigt länge sen men jag minns den som väldigt bra. I skrivande stund har jag dock inte sett första filmen men jag är sugen på att göra det.

2015-11-24
Även uppföljaren är en skräpfilm! 2/10
Korben_Dallas
2014-07-11
Morden och kameraarbetet sjönk i finnes här och slutet vill jag knappt ens ta upp de var bara ett snabbt morgon beslut. Ändå underhållande mest Tack vare han som spelar tandläkaren. Han är ju grym ju.
LacombeLucien
2014-05-17
Haha.
2012-10-02
Snäppet mer "normal" och mindre flummig uppföljare som annars spinner vidare på samma tema. Bernsen är grym som Feinstone och på det hela taget är det en lyckad skräckis/svart komedi.
Emazculator
2012-08-30
Haha, slutet gör att betyget går upp ett snäpp.