Tales of the Unusual

En grupp människor på en tågstation underhåller sig genom att en av dem berättar historier för de andra. En antologifilm med fyra avdelningar; den första handlar om överlevare från en flygkrasch i bergen, den andra om en medeltida samuraj som hittar en mobiltelefon, den tredje om en avdankad schackmästare som får chansen att spela sitt livs parti, samt slutligen om ett par som får uppleva sitt framtida äktenskap genom en simulator.

Originaltitel Yo nimo kimyo na monogatari - Eiga no tokubetsuhen
Alternativ titel Yonimo kimyô na monogatari - Eiga no tokubetsu hen
Regissör Mamoru Hosi, Masayuki Ochiai, Hisao Ogura, Masayuki Suzuki
Manus Ryôichi Kimizuka, Motoki Nakamura, Masayuki Ochiai, Katsuhide Suzuki, Tomoko Aizawa
Genre Komedi, Romantik, Skräck, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Shinji Takeda, Ren Ôsugi, Renji Ishibashi, Megumi Okina, Izumi Inamori, Kiichi Nakai, Akiko Yada, Narumi Kayashima, Kazuyuki Aijima, Takashi Kashiwabara, Masahiro Kômoto, Yukiko Okamoto, Kazuma Suzuki, Saya Takagi, Tamori, Keiko Toda, Kohji Yamamoto, Nori

2012-02-09
Cumlin
2008-06-19
Hade förväntat mig en bunt skräckfilmer men det var tydligen bara den första, One Snowy Night, som var det. The Marriage Simulator ligger på en stark fyra medan resten av filmerna får treor. Så det blir en stark trea sammanlagt.
Ninjatroll
2007-01-11
Lite blandad kompott, 4 korta historier som nog får betygsättas var för sig. One Snowy Night - Ganska förutsägbar och ologisk skräckfilm. Inte speciellt skrämmande heller (2). Samurai Celluar - Lite småskum, blir aldrig mer än ok (2). Chess - Absoluta höjdpunkten, både mansusmässigt, skådespelarmässigt och fotomässigt (4). The Marriage Simulator - Typsik söt historia, lite charmig och helt ok avslutning (3). Blir väl en trea som betyg.