2.6

Take

Två främlingars liv vävs samman - en kämpande ensam mamma och en spelnarkoman. Deras väg korsas i tragikens tecken vilket för dem nära varandra men inte gör det lätt.

Originaltitel Take
Alternativ titel Crossing Paths
Regissör Charles Oliver (III)
Manus Charles Oliver (III)
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Minnie Driver, Jeremy Renner, Bobby Coleman, David Denman, Adam Rodriguez, Bill McKinney, Emily Harrison, Griff Furst, Rocky Marquette, Patrick Dollaghan, Patrick Brennan, Tom Schmid, Jessica Stier, Paul Schackman, Allison Miller, Louis Mandylor

Taandborste
2012-12-03
Renner var bra som alltid, annars var den så oengagerade att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

2010-07-25
Hade helt glömt att betygsätta denna, knepigt att jag missat det för Jeremy Renner är skitbra!!! Lite dassigt tempo men riktigt bra independant film!
Asaan
2010-05-23
Riktigt tråkig. Letar sig upp till en svag tvåa på slutet men jag vill nog bara vara snäll egentligen.... Berör inte det minsta tyvärr. Det bästa var nog låten som spelades vid sluttexterna.
Sim88
2010-05-09
Vill man se en film som innehåller något av följande: en trevlig händelse, ett leende, en sympatisk karaktär, en meningsfull historia, bra filmmusik, något som helst tempo; bör man nog se sig om efter en annan film.
Floop
2010-05-09
Gnägg, så förskräckligt tråkigt.
Hasselnöt
2009-11-26
Jag började på filmen tre gånger och kom ca 30 minuter framåt...vilket säger en del om hur jag tyckte början var...men vad bra den var efter ca 50 minuter (ja, ja drygt halva filmen jag vet). Då var den värd de där första låååångtråkiga minuterna. Och skådespeleriet var bra...Minnie Driver är alltid väl värd att se.
Manko
2009-10-22
Lite småfiffig. Twisten i slutet är bra och inte helt omvälvande vilken får den att inte kännas så effektsökande.
Christofer
2009-09-30
Här misslyckas man tyvärr ganska grovt med upplägget. Scener i nutid och dåtid blandas så att man får svårt att hålla reda på vad som är vad, samt att man inte riktigt hänger med i hur sambanden ser ut förrän mot slutet. Dessutom var det inte vidare intressant heller. Träigt och okarismatiskt skådespeleri från de flesta håll, och Minnie Driver borde nog syssla med annat numera.