3.2

Ta fast Carter

Den hårdkokte brottslingen Jack Carter återvänder till sin hemstad Newcastle för att ta reda på vem som mördade hans bror.

Originaltitel Get Carter
Regissör Mike Hodges
Manus Mike Hodges
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 70-tal
Skådespelare Michael Caine, Britt Ekland, Ian Hendry, John Osborne, Tony Beckley, George Sewell, Geraldine Moffat, Dorothy White, Rosemarie Dunham, Petra Markham, Alun Armstrong, Bryan Mosley

Skapad 2019-12-16 av DonMahogny
\"You know, I'd almost forgotten what your eyes looked like. Still the same. Pissholes in the snow.\...   Läs mer »

Starkbröl
2022-09-06
Vad gjorde Glenda för fel egentligen? Och vilket skitslut. Dum film.
2019-03-21
Caine är tuff och cynisk i ett grått engelskt 70-tal. Storyn är enkel, men de lyckas ändå krångla till den. Gillar man grå gangsters och Michael Caine är denna dock ett måste.
sawa
2018-08-19
Nja, den har nog passerat sitt bäst före-datum. Nyinspelningen var inte bättre än originalet.
dudson
2018-01-13
Engelskt stramt segt då filmen alldrig får nått driv. Charmen är dom slitna gamla dim indränkta miljöerna varvat med lite herderligt klassiskt våld. Caine visar här verkligen vilken gudabegåvad skådis han var/är.
2016-10-28
Det här är bland det bästa Michael Caine medverkat i!
Mat1az
2016-09-24
Minns att jag sett remaken med Stallone någon gång när den kom för 16 år sedan. Den var inte mycket för världen. Originalet här med Michael Caine är dock av helt annan kaliber. Hårt, brittiskt och Caine när han är som bäst. Fan vad bra!
Ful_fisk
2016-01-29
Michael Caine är stenhård men det går trögt och storyn blir aldrig varken engagerande eller spännande. I slutändan väntar jag bara på att det ska ta slut. En besvikelse.
martineden
2015-10-18
*HÖJER FRÅN 3:A TILL 4:A* Som väntat blev det en höjning av denna film efter andra titten. Det jag tilltalas av nu vid andra titten är manuset och "deckarkaraktären" som berättelsen har. Caine är verkligen i toppform och hans karaktär genomgår en mycket intressant och väl betonad metamorfos från kylig hårding till bat-shit crazy, men en mycket fint spelad scen som "övergång" mellan dessa stadier. Jag känner faktiskt att denna film är uppe och nosar på toppbetyg, men det blir det kanske efter tredje titten!!! Mycket bra, snudd på mästerverk!!! 4+/5-
martineden
2015-08-12
[rek. 3] Jag antar att detta är britternas svar på den amerikanska film-noir-genren. Brit-noir kanske. Jag gillar denna skarpt! Miljöerna och musiken är underbara och bidrar till en härlig atmosfär. Caine är mycket bra i huvudrollen och Hodges regi är mycket stabil. Jag är lite försiktig initialt. Bra!!! 3+/4-
Astrojacob
2015-05-11
Cool o rå med underbara engelska 70-talsmiljöer o Caine i högform. Klassisk Fyra.