T2 Trainspotting

Först en möjlighet. Följt av ett svek. Tjugo år har passerat sedan dess. Mycket har förändrats, men lika mycket är detsamma. Mark Renton återvänder till den enda plats han kan kalla hem. De väntar alla på honom: Spud, Sick Boy och Begbie. Andra gamla vänner väntar också: sorg, förlust, hämnd, hat, vänskap, kärlek, längtan, rädsla, ånger, starka värktabletter, självförstörelse och dödlig fara ? de står alla på rad för att välkomna honom hem. Redo att än en gång bjuda upp till dans.

Originaltitel T2 Trainspotting
Alternativ titel Trainspotting 2
Regissör Danny Boyle
Manus John Hodge
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Ewan McGregor, Ewen Bremner, Jonny Lee Miller, Robert Carlyle, Kelly Macdonald, Shirley Henderson, James Cosmo, Anjela Nedyalkova, Irvine Welsh, Gordon Kennedy, Steven Robertson, Eileen Nicholas, Pauline Turner, Scot Greenan, Kyle Fitzpatrick, Simon Weir

Ghostface
2017-11-19
Denna är en del av en deprimerande filmtrend där etablerade regissörer återvänder till tidigare succéer i brist på inspiration eller publikfrieri. Filmen i sig är dock väldigt underhållande och blir aldrig tråkig samtidigt som jag starkt ifrågasätter dess existens.
arruba
2017-11-13
Vilken värdig jävla uppföljare, värt väntan om man nu satt och trodde på en uppföljare.
QuiNonStultus
2017-10-16
Det kan vara att jag är mycket nostalgisk över Trainspotting, för jag gillar detta. Det är inte samma, och det är inte lika bra. Men tänker att gör man en tvåa blir det inte bättre än såhär. Tack för den!
Snah
2017-09-12
Bättre än jag hade förväntat mig.
emilstjernholm
2017-08-30
Droger, smuts och nostalgi i en salig blandning. En uppföljare som till skillnad från 99% av alla andra uppföljare inte känns totalt meningslös. Det är fint att återse karaktärerna och storyn känns trovärdig. Grymt soundtrack och denna gången uppskattar jag Boyles hetsklippande.
Mother
2017-08-10
T2 är ett eko av Trainspotting, närapå bokstavligt och varken mer eller mindre. Varför den får godkänt är för att den är fullt medveten om vad den är.
myslas
2017-07-26
Trainspotting har blivit medelålders och tråkig. Det finns någon enstaka rolig scen men på det stora hela är det här en onödig uppföljare.
Redfield4ever
2017-07-23
Men allvarligt... varför dinns den här? Kompetent gjord, visst. Men handlingsmässigt? Hur onödig får man vara?
Kriffot
2017-07-04
Väldigt ointressant
F-M-J
2017-07-03
Blir liten i kläderna i jämförelse med ettan. Sure, små kul med alla flashbacks men för mig blir det sällan succé när filmens största behållning är lyckade inslag från sin föregångare. Godkänt.