2.4

Synchronicity

En fysiker uppfinner en tidsmaskin och måste resa tillbaka i tiden för att avslöja sanningen om sin skapelse och den kvinna som verkar försöka stjäla den.

Originaltitel Synchronicity
Regissör Jacob Gentry
Manus Jacob Gentry
Genre 2010-tal, Mysterium, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Brianne Davis, AJ Bowen, Scott Poythress, Michael Ironside, Chad McKnight, Claire Bronson, Sergine Dumais (röst)
Filmnummer 120955

lucius
2018-05-12
Det är en del manus-luckor som får karaktärerna att yttra sig och bete sig ganska ologiskt, vilket gör skådespeleriet styltigt. En del av det får sin förklaring en bit in i filmen, men jag var nära att ge upp den och ge den en 1a innan dess. Scenografin och ljussättningen är väldigt plastig och steril förrutom i tjejens lägenhet som av nån anledning är påfallande stökig. Antar att det finns nåt budskap där, men det ger lejonparten av filmen en ganska trist och gäspig yta.
Starkbröl
2018-04-22
Helt okej, fast man måste hålla koncentrationen uppe, jag slötittade med ett halvt öga och man hänger inte med så bra. Bra skådespel. Brianne Davis är både duktig och het, som en något äldre och snyggare J-Law.
Robkiller
2018-01-29
Tidsresor kan lätt bli rätt komplicerat... lågbudget sci-fi som håller intresset uppe även om tempot är lågt... inte överdrivet tillkrånglad och i slutändan rätt bra.
Litsne
2017-04-19
Någon slags klichébingo. Mörker, dimma, blått ljus, psykedeliska ljuseffekter och bling-blong musik. Totalt ointressanta karaktärer.
DiMMUBoRGiR
2017-04-16
Mysigt och enkelt, trots att storyn tar sig an svängar som åtminstone inte jag alltid har koll på. Konstigt att den här filmen inte fått större genomslag. Svag 4:a.
Djason
2017-03-16
Ganska snårig historia som uppvägs helt klart av Bladerunnerfeelingen man får i både musik och ljus. Sen är ju Brianne Davis läcker att titta på.
filkingian
2016-10-20
Betydligt bättre än de flesta b-scifis. Mer intressant än större delen av blockbuster-scifin. Härlig Bladerunner-känsla!
Galivan
2016-08-23
Börjar dåligt. Replikerna är dåligt skrivna. Inte så bra story. Blade Runner-inspirationen är lite väl tydlig i musiken och ljuset. Men ändå en konsekvent visuell stil, hyfsat bra och mörka miljöer med ljus som skingras in genom persienner och annat, även om det sker i alla scener. Andra halvan kändes lite bättre.
santiago
2016-08-22
Dåligt skådespeleri och segt manus.
stgurgel
2016-08-18
Nästan ett mycket bra manus men sämre film. Fixar det svåra men snurrar till det enkla i storyn. Musik och karaktärernas motivation är också två svaga punkter